سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث توسعه متوازن و متعادل کشور می‌شود

استاندار فارس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عامل توسعه متوازن و متعادل کشور دانست و گفت: عقل دنیوی هم ایجاب می‌کند به این فرهنگ توجه لازم را داشته باشیم تا بتوانیم کشور را بهتر مدیریت کنیم.

محمدهادی ایمانیه در سومین جلسه شورای ترویج ایثار و شهادت استان فارس که با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و امیر وجدانی نیا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج ایثار و شهادت در سالن شهید سلیمانی استانداری فارس برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از زحمات دست‌اندرکاران ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قدردانی کرد و گفت: بسیاری از افراد منتسب به خانواده شهدا و ایثارگران هستند لذا سعادتی است که در این حوزه کار کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث توسعه متوازن و متعادل کشور می‌شود، افزود: عقل دنیوی ایجاب می‌کند به این فرهنگ توجه کنیم تا بتوانیم دنیا را بهتر اداره کنیم.

او با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی سرداران، امیران و پانزده هزار شهید استان فارس در آبان ماه سال جاری، گفت: این کنگره جهشی جدی در وسعت و عمق کار‌ها ایجاد کرده است که امید داریم چهارم تا دهم آبان ماه ۱۴۰۳ مبدایی برای تاریخ جدید ترویج ایثار و شهادت باشد.

ایمانیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گروه‌های مختلف سنی و رسته‌های متعدد شغلی و سایر تقسیم بندی‌های گروهی مستلزم تدوین بسته‌های خاص و ویژه است، آمادگی استان را برای همکاری در تدوین این بسته‌ها اعلام کرد و افزود: به سبب اینکه مخاطب‌ها در جامعه یکسان نیستند پس باید متناسب با هر قشر و گروه و بازه سنی، و با استفاده از هنر‌ها و بهره گیری از همه ابزار‌ها بسته‌های ویژه برای هر گروه تدوین شود چرا که باعث می‌شود ترویج مناسب‌تر انجام شود.

او در پایان نیز گفت: قبول داریم تدوین این بسته‌ها دشوار است، اما نتایج و اثرگذاری آن مفید و سودمند خواهد بود. می‌توان تدوین بسته‌ها را بین استان‌ها نیز تقسیم نمود تا سختی کار کمتر شود.

در این جلسه پس از بررسی میزان تحقق مصوبات دومین جلسه این شورا، از برگزاری اولین همایش تجلیل از موثرین در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس، برگزاری جشنواره تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاهی، نهمین کنگره ملی شعر و داستان ایثار و برگزاری دومین همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ویژه محققین و پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور خبر داده شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.