سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ممیزی گاوداری‌های صنعتی شهرستان کرمان

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: برای ارتقاء کیفیت شیر خام دامداری‌های صنعتی که شیر عمده این کارخانجات را تامین می‌کنند، مورد ممیزی قرار می‌گیرند. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: برای ارتقاء کیفیت شیر خام تولید شده در کارخانجات لبنیات شهرستان، دامداری‌های صنعتی شهرستان که شیر عمده این کارخانجات را تامین می‌کنند، مورد ممیزی کارشناسان بهداشتی دامپزشکی قرار می‌گیرند. 

محمود زین الدینی گفت: در راستای اجرای مصوبات جلسات کمیته ارتقاء کیفیت شیر شهرستان، این شبکه اقدام به ممیزی گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی شهرستان که تولید بالایی داشته و شیر مورد نیاز کارخانجات شیر را تامین می‌کنند، در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن اشاره به مخاطراتی که محصولات لبنی غیر بهداشتی برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برخی از بیماری‌های مشترک مانند تب مالت و سل می‌تواند از طریق شیر به انسان منتقل گردد که توصیه دامپزشکی به مصرف کنندگان برای مصون ماندن از این بیماری‌های مصرف محصولات لبنی پاستوریزه می‌باشد.

زین الدینی افزود: با این حال و با توجه به ضاعقه جامعه که تمایل به مصرف برخی محصولات لبنی که به روش‌های سنتی تهیه و عرضه میشود، دارند، گفت: مصرف کنندگان باید نکات بهداشتی را زمان مصرف این فراورده‌ها رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه شیر یکی از محصولات مهم سبد تغذیه خانوار می‌باشد که باید در شرایط کاملا بهداشتی تهیه و به نکاتی مانند پرهیز از مصرف آغوز و شیر نجوشانده، پرهیز از مصرف پنیر‌های سنتی و بستنی که از شیر نجوشیده تهیه شده بایستی توجه کرد. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با انجام ممیزی دامداری‌های صنعتی و نمیه صنعتی شهرستان و رفع نواقص بهداشتی موجود امیدواریم گام موثری برای تولید این محصول مهم که بخش بزرگی از پروتئین مصرفی جامعه را تامین می‌کند، برداریم.

برچسب ها: شیرخام ، ممیزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.