سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۲ خانه هلال روستایی در کردستان راه‌اندازی شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون ۱۳۴ خانه هلال در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده که ۹۲ مورد آن روستایی و ۴۲ خانه نیز شهری است.

پیام جلالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۶۹۰ دوره آموزشی برای اعضای خانه‌های هلال توسط مربیان هلال احمر برگزار شده است.

وی گفت: ۲۳۷ دوره آموزش همگانی، ۲۲۹ دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات و بیش از ۱۵۰ دوره‌های آموزش متنوع و امدادی برگزار شده است که بیش از ۱۶ هزار نفر در دوره‌های آموزشی هلال احمر شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: هدف از تاسیس خانه‌های هلال، افزایش تاب‌آوری محلی جمعیت، آموزش همگانی، تحقق شعار داوطلب محوری و بهره‌مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه همه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال‌احمر به منظور ارتقا فرهنگ داوطلبی، توجه به صلح و دوستی، کرامت انسانها در جامعه و تقویت روحیه مدافعه‌گری در زمان آرامش و مواقع بحران در راستای اهداف جمعیت هلال احمر است.

جلالی با بیان اینکه خانه‌های هلال ایده‌ای ارزشمند برای خدمت رسانی در بحران و حوادث است، گفت: تشکیل هلال یک ابتکار نوین برای جلب مشارکت محلی در زمان طلایی حوادث است.

وی خاطر نشان کرد: اگر هر روستایی، یک خانه هلال داشته باشد، در دقایق طلایی، اعضای خانه هلال می‌تواند به مردم کمک کند؛  و البته تمام فعالیت‌ها در خانه‌های هلال داوطلبانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: در خانه‌های هلال افراد به صورت رایگان آموزش می‌بینند تا در بحران‌ها به خود و دیگران کمک کنند؛ ضمن اینکه مدیریت این مراکز با هلال احمر است اما برای تامین تجهیزات و امکانات همه می‌توانند در این زمینه به مراکز کمک کنند

برچسب ها: خانه هلال ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.