سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مقابله با تغییر کاربری‌ها توفیق چندانی نداشته ایم

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور: در مقابله با تغییر کاربری، باید سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور در دومین کارگروه پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان گفت: اطلاعات جزیره‌ای یکی از چالش‌های اساسی در حوزه مقابله با تغییر کاربری اراضی است و باید زمینه‌ای فراهم تا هماهنگی در داده‌ها و اطلاعات دستگاه‌های مرتبط ایجاد شود.

سرهنگ اکبر امینی اذعان کرد: در مقابله با تغییر کاربری‌ها توفیق چندانی نداشتیم و باید سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پنجره واحد هوشمند گفت: در ۶ استان این سامانه راه اندازی شد و نتایج خوبی را در این زمینه کسب کردیم.

به گفته فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی، شاهد عملکرد خوبی از سوی امور اراضی استان قزوین هستیم.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات سازمان امور اراضی کشور هم در این نشست گفت: با برگزاری یک مناقصه ۲ شرکت دانش بنیان به منظور طراحی موتور هوشمند شناسایی جذب شدند.

امید پور تحویلدار گفت: تمام اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش سامانه پایش قرار دارند و از هلی شات هم در کنار سامانه پایش استفاده می‌شود.

وی افزود: یک کمیته فنی در امور اراضی وجود دارد که در برنامه‌های تخصصی‌تر در کنار امور اراضی ما را همراهی می‌کند.

 

معاون امور عمرانی هماهنگی استانداری قزوین گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین در راستای مقابله با تغییر کاربری اراضی راهکار مناسب و ارزشمندی است.
مهدی رجحانی گفت: فناوری‌های نوین بهره گیری از پهباد و عکس‌های ماهواره‌ای یک فناوری جایگزین است.
وی افزود: استان قزوین بر اساس شرایط موجود آمادگی این را دارد تا به عنوان یک پایلوت ملی به آن توجه شود و این طرح را اجرا کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار افزود: استان در تهیه نقشه کاداستر از وضعیت مناسبی برخوردار است.
رجحانی به چالش‌های فنی و حقوقی اشاره کرد و گفت: برای رفع تمام این چالش‌ها باید تلاش کنیم تا به موفقیت دست یابیم.


رئیس یگان حفاظت امور اراضی استان هم گفت: در ۶ ماهه سال‌جاری ۴۶۷ مورد تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین انجام شده است.
سرهنگ بختیاری بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۹۲ مورد عملیات قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای تبصره ماده ۲۰ انجام شده است.
مجید برزگر معاون توسعه تجارت سازمان صمت استان هم گفت: در بحث نظارت بر مشاورین املاک ۱۵ مورد تخلف مشاوران املاک شناسایی و برخورد‌های قانونی صورت گرفته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از عزم دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی خبر داد.
علی فولیان گفت: دستگاه قضایی استان با جدیت با متخلفان در حوزه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی برخورد خواهد کرد.


دومین جلسه کارگروه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی با ۴ دستور کار و ارائه ۴ گزارش کار از سوی دستگاه‌های مسئول در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین تشکیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.