سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعال شدن صنایع راکد یک راه میانبر برای توسعه فارس است

استاندار فارس فعال شدن صنایع راکد یک راه میانبر برای توسعه استان دانست و با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل گردشگری فارس، گفت: ظرفیت‌های متعددی در استان در زمینه گردشگری وجود دارد که می‌توان با فعال کردن و توسعه دادن آن از آنها به نفع فارس بهره برد.

محمد هادی ایمانیه در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی آیین تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر استان فارس که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به بیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار صبح امروز با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت پرداخت و گفت: تقارن دهه آخر صفر با هفته دولت باعث شد این جشنواره با تاخیر برگزار شود؛ از سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان و معاونت توسعه و مدیریت منابع استانداری به سبب ارزیابی دستگاه‌های برتر سپاسگزارم.

استاندار فارس از تلاش‌های انجام شده در راستای رعایت جانب حق و انصاف در ارزیابی‌های صورت گرفته سخن گفت و خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها بر اساس بارگذاری درست و کامل مستندات انجام شده است؛ در این جشنواره زحمات یک سال سازمان‌ها ارزیابی می‌شود پس اگر احساس می‌شود حقی ضایع شده به عنوان احقاق حق همکاران خود باید پیگیری کنید.

او با اشاره به در پیش بودن دومین کنگره ملی سرداران و امیران و پانزده هزار شهید استان فارس گفت: بی‌شک شهیدان افتخار همه ما هستند پس ایام پیش رو فرصت مناسبی است تا ضمن تکریم و تجلیل خانواده معظم شهدای مجموعه و ایثارگران همکار خود برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ورزید.

ایمانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، شهیدان رجایی، باهنر و آیت الله رئیسی، دوران سه ساله دولت سیزدهم را پرزحمت عنوان کرد و افزود: در حال حاضر استان در شرایطی قرار گرفته که بسیاری از مشکلات یا حل شد یا در مسیر حل شدن قرار گرفته است و با قاطعیت می‌توان گفت هیچ موضوعی در استان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد؛ این به معنای حل همه مشکلات نیست بلکه به معنی مشخص شدن وضعیت هر پروژه و برنامه ریزی برای رسیدن به نقطه پایانی آن است.

او ادامه داد: با دعا‌های شما و عنایت‌های ویژه مقام معظم رهبری به دولت چهاردهم امیدواریم مسیر خدمت به مردم پربارتر و محکم‌تر از گذشته ادامه یابد.

استاندار فارس رضایت خداوند متعال را در گرو رضایت مردم دانست و تصریح کرد: تا زمانی که مدیریت بر عهده ماست باید همچون گذشته پر انرژی، مستحکم و پر تلاش به وظایف خود عمل کنیم لذا همچنان تاکید دارم فراتر از وظیفه اداری برای تحقق امور و رفع مشکلات مردم وقت گذاری کنید.

او ارتباط مستقیم، مستمر و منظم با مردم را از بایسته‌های نظام اسلامی دانست و بر ضرورت شایسته سالاری در انتصابات تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برای انتصاب یک فرد مسائل متعدد و متنوعی در کار است، اما باید در شرایط موجود هم فرد شایسته و ذی صلاح انتخاب شود.

ایمانیه بر رعایت عدالت و نگاه عدالت جویانه تاکید کرد و در بخش دیگر سخنان خود بر داشتن اراده و ایمان برای رفع مشکلات و باز کردن بن بست‌ها تاکید و تصریح کرد: هیچ بن بستی برای هیچ فردی وجود ندارد کمااینکه در مسیر خداوند نیز بن بستی وجود ندارد؛ برای اینکه به وظیفه خود عمل کنیم باید با اراده و ایمان راسخ، مشکلات مزمن شده را علاج کنیم.

او رعایت اخلاق در معاشرت با بالادستی‌ها، سایر مدیران، همکاران و پرسنل را مورد توجه قرار داد و از هم افزایی مدیریت‌ها به عنوان پیشران حل مشکلات مردم و توسعه دهنده و تسهیل کننده خدمت رسانی به ایشان سخن گفت و خاطرنشان کرد: همه خدمتگزار مردم هستیم و باید تلاش کنیم تا مشکلات مردم را حل کنیم؛ برخی مواقع هم افزایی مدیران با یکدیگر گره یک مشکل را به سرعت باز و در امور مردم تسهیل ایجاد خواهد کرد.

استاندار فارس توجه به نظر افراد با تجربه و مشورت کردن را یکی از سفارش‌های خداوند متعال به بشریت عنوان کرد و افزود: هدف شوراها، شنیدن نظرات مشورتی است پس با عمل کرد به این دستور قرآنی و انتخاب بهترین گزینه اقدام به برنامه ریزی و تصمیم گیری کنید.

او استفاده از راه‌های میانبر برای رسیدن سریع‌تر به نتیجه را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بگردیم راه‌های میانبر را بیابیم تا مشکلات را سریع‌تر و خارج از زمان تعیین شده مرتفع کنیم؛ لازم است دید‌ها را بلندتر کنیم و از سطوح روزمره خارج شویم و افق دید را وسیع‌تر کنیم تا بتوانیم با وفاق و همدلی توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه در سال گذشته طرح‌های خوبی در استان افتتاح شد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم سایر طرح‌ها سریع‌تر در چرخه خدمت به مردم قرار بگیرد پس اولویت بندی مجدد طرح‌های در حال اجرا امری ضروری و لازم است.

ایمانیه فعال شدن صنایع راکد یک راه میانبر برای توسعه استان دانست و با اشاره به ظرفیت بی بدیل گردشگری فارس گفت: ظرفیت‌های متعددی در ۳۷ شهرستان استان فارس در زمینه گردشگری وجود دارد که می‌توان با فعال کردن و توسعه دادن آن، از آنها به نفع فارس بهره برد.

رئیس شورای اداری فارس در ادامه سخنان خود بر لزوم فرهنگ سازی رفع مشکلات اجتماعی تاکید کرد و افزود: برخی شهرستان‌ها در این راستا تلاش‌های خوبی کرده اند؛ گزارشات واصله از شهرستان‌ها پس از راستی آزمایی حاکی از کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است که معنای آن این است تلاش بیشتری برای کاهش سریعتر مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی صورت گرفته است.

او در پایان بهترین راه حل برون رفت از مشکلات موجود و تحقق پیش بینی رشد اقتصادی برنامه هفتم توسعه را افزایش بهره وری عنوان کرد و در ادامه از کسب رتبه دوم استان فارس در زمینه مولد سازی خبر داد و خاطر نشان کرد: مهمترین حسن قانون مولدسازی تکمیل طرح‌های نیمه تمام سازمان‌ها است که شایسته است دستگاه‌ها در این حوزه نیز اهتمام کامل و بیشتری داشته باشند.

در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی از ۵ فرماندار، ۷ مدیرکل، ۱۱ کارمند نمونه و ۱۳ دستگاه برتر در شاخص‌های یازده گانه تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.