سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز مشکل در سرویس حمل و نقل برخی مدارس زنجان

تکلیف سرویس رفت و برگشت بخشی از دانش آموزان در مدارس شهر زنجان با وجود گذشت چند روز از آغاز مدارس هنوز مشخص نشده است.

از سال گذشته سامانه کشوری سپند (سامانه پایش حمل و نقل دانش آموزی) با هدف ساماندهی، مدیریت و نظارت بهینه بر حمل و نقل دانش‌ آموزی و رصد و پایش ناوگان شرکت‌ها راه‌اندازی شده است و شهرداری ها به عنوان مجری ارائه خدمات سرویس مدارس انتخاب شده اند.

در این سامانه اولیای دانش آموزان نیز امکان نظارت کامل بر قراردادها را دارند، در این سرویس‌ها نرم افزاری برای نظارت والدین پیش بینی شده است تا آمد و شد فرزندان خود را رصد کنند و در مرحله بعد به رانندگان امتیاز دهی داشته باشند.

با قابلیت هایی که در سامانه سپند وجود دارد، خدمات سرویس مدارس با کیفیت بهتری انجام می شود.

امسال در روزهای آغازین سال تحصیلی خدمات سرویس مدارس برای برخی از دانش آموزان همچنان در دسترس نیست و از این جهت خانواده ها با مشکلاتی مواجه شده اند.

جمعیت دانش آموزی استان زنجان در سال جدید به حدود ۲۳۰ هزار نفر می رسد.

همکاری نامناسب مدیران مدارس، عامل بروز مشکلات سرویسها

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه دست کم ۲۰ جلسه مشترک با اعضای شورای ترافیک، استانداری، فرمانداری و شرکت های تایید صلاحیت شده برای ارائه خدمات مطلوب سرویس مدارس در استان برگزار شده است، گفت: با وجود این، برخی اولیا از وجود سامانه سپند و لزوم ثبت‌نام در آن بی‌اطلاع بودند و این امر ناشی از همکاری نکردن مدیران مدارس در اطلاع‌رسانی در مورد این سامانه است.

داود نوری با بیان اینکه بیشتر مشکل در این حوزه به دلیل اطلاع‌ رسانی نشدن از سوی آموزش‌ و پرورش بوده تا اولیا بر مبنای دستورالعمل جدید اقدام کنند، گفت: در برخی موارد برخی مدیران مدارس حتی اجازه حضور نماینده شهرداری در مدارس برای ثبت نام دانش آموزان جامانده را هم نداده اند.

وی گفت: مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس نه خودشان روش جدید خدمات سرویس مدارس را به اطلاع اولیا رسانده‌اند و نه اطلاعات تماس آنها را در اختیار شهرداری گذاشته اند با این استدلال که چنین اطلاعاتی محرمانه است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: با وجود این شرایط برای کاهش نگرانی اولیا و حضور به موقع دانش‌آموزان در مداس به همه شرکت‌ها دستور داده‌ شده است اگر دانش آموزی ثبت‌ نام نکرده، ‌از خدمات سرویس بهره مند شود تا همزمان کارهای مربوط به ثبت نام در سامانه هم انجام پذیرد.

ثبت اطلاعات ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زنجانی در سامانه سپند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تاکنون اطلاعات ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زنجانی در سامانه سپند برای بهره مندی از خدمات سرویس مدرسه ثبت شده است.

منصور مرادلو افزود: امسال ۱۵ شرکت، ارائه خدمات سرویس مدارس را در شهر زنجان عهده دار شده اند.

وی با با بیان اینکه شهرداری در ایام بازگشایی مدارس با همه خدمات و امکانات در کنار آموزش و پرورش است، اظهار داشت: نرخ سرویس مدارس مصوب و مشخص شده است و انتظار می رود مدیران مدارس، قراردادهای سرویس را به موقع تحویل بدهند.

مرادلو گفت: قراردادهای سرویس مدارس بار حقوقی دارد و تحت نظر نهادهای ذیربط مثل پلیس و قوه قضاییه قرار می گیرد از این رو دقت در تنظیم آنها لازم است.

وظایف شهرداری در حوزه سرویس مدارس به طور کامل انجام شده است

شهردار زنجان با بیان اینکه امسال با ورود شهرداری به حوزه سرویس مدارس شاهد نظم قابل توجهی در این زمینه هستیم، گفت: در این خصوص آنچه در اختیار شهرداری بوده و باید انجام می شده، به نحو احسن انجام شده و به گواه آمار، ‌شهر زنجان یکی از موفقترین شهرهای کشور در این زمینه است.

علیرضا فیروزفر افزود: انتظار ما این بود در مقابل این کار گسترده که امسال در سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان انجام شد، اعضای شورای اسلامی شهر با اطلاع از کم و کیف کار، به صیانت از حقوق شهرداری بپردازند و باید دید چه کسی این وسط کارشکنی کرده و مردم و خانواده ها را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان وظایفش در خصوص سرویس مدارس کامل و به درستی انجام شده ولی همچنان عده ای زبان گلایه باز می کنند درحالیکه اگر بحث گلایه باشد گلایه های ما بیشتر است.

قصور به وجود آمده را با فرافکنی به آموزش و پرورش نسبت می دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این باره، گفت: از سال گذشته بر اساس بخشنامه وزارت کشور مسوولیت کامل سرویس‌های رفت و آمد دانش آموزان بر عهده شهرداری‌هاست و قیمت‌گذاری‌ها در این خصوص نیز توسط شورای اسلامی شهرها انجام می‌شود.

علی اسماعیلی افزود: بر اساس این قانون مجموعه آموزش و پرورش از هرگونه عقد قرارداد با سرویس های رفت و آمد دانش‌آموزان منع شده و همه امور در این خصوص بر عهده شهرداری هاست.

وی ادامه داد: به رغم اینکه کلیه شرکتهای سرویس دهی و خدمات موتوری در اختیار شهرداری زنجان است، چگونه با ادعای مدیریت مطلوب این قضیه، مشکلات و چالش‌های کنونی رخ داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: جالب این است که با فرافکنی در این قضیه، قصور به وجود آمده را به آموزش و پرورش نسبت می دهند در حالی که امسال آموزش و پرورش و مدیران مدارس از دخالت در امر سرویس دهی دانش آموزان به کلی منع شده بودند.

وی گفت: با همه این تفاسیر، در جهت همکاری با شهرداری و شرکت‌های سرویس دهی، فضای مدارس در اختیار آنها قرار داده شد و همکاری لازم به عمل آمد تا نسبت به انجام امور سرویس دهی دانش آموزان و دسترسی راحت اولیا به شرکت‌ها، اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.