سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخش تحقیقات علوم دامی در سیستان و بلوچستان راه اندازی می‌شود

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: بزودی بخش تحقیقات علوم دامی در استان سیستان و بلوچستان با هدف افزایش تولید دام بومی و کمک به تامین امنیت غذایی کشور راه اندازی می‌شود.

حسن خمیس آبادی  در نشست تخصصی حوزه دام سیستان‌وبلوچستان گفت:گاو سیستانی، گاو و مرغ دشتیاری، گوسفند بلوچی و مرغ خزک سیستان از نظر قابلیت‌های دامی از نژاد‌های شاخص کشور به شمار می‌روند که با راه اندازی بخش تحقیقات علوم دامی در این استان ضمن حفظ نژاد‌های اصیل، به رونق بخش تولید و اشتغالزایی منطقه نیز کمک قابل توجهی خواهد شد.
وی تاکید کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های دامپروری بسیاری دارد و گاو نژاد سیستانی که از نظر تولید گوشت جزو نژاد‌های برتر کشور است، یکی از نژاد دام خاص استان این استان محسوب می‌شود.

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: به دلیل شرایط خاص اقلیمی و خشک شدن دریاچه هامون، تعداد دام در منطقه رو به کاهش گذاشته است که به همین دلیل بزودی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، مراکز تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی، دامداران منطقه و مؤسسه علوم دامی کشور، بخش تحقیقات علوم دامی در استان سیستان‌وبلوچستان مستقر خواهد شد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: با برنامه‌ریزی دقیق، حمایت از پژوهش‌های علمی و سرمایه‌گذاری هدفمند می‌توان شاهد دستاورد‌های چشمگیرتر در زمینه تامین امنیت غذایی بود.
وی با قدردانی از حمایت‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: به منظور راه اندازی هر چه سریعتر این مرکز تحقیقات با برنامه ریزی انجام شده، هیات عملی مورد نیاز آن نیز در کمترین زمان جذب خواهد شد.

برچسب ها: کشاورزان ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.