سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت چغندرقند از مزارع میاندوآب آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از مزارع منطقه، گفت: کارخانه قند این شهرستان نیز آماده دریافت محصول تولیدی چغندرکاران است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶۱ هزار تن چغندرقند از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

وی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره‌وری آب، کاشت با روش‌های نوین در صد‌ها هکتار از مزارع چغندرقند میاندوآب اجرایی شده است.

مقدم بر تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ، توسعه آرایش کشت ۵۰×۲۵ و ۶۰×۴۰ در راستای ارتقای بهره وری آب در تولید محصول چغندرقند، حضور مستمر ناظرین فنی و نماینده نظام صنفی کار‌های کشاورزی در کارخانه قند به عنوان نماینده چغندرکاران، برداشت به موقع محصول چغندرقند و جلوگیری از برداشت زود هنگام این محصول برای افزایش عیار چغندرقند، نظارت بر عدم خروج محصول از استان، همکاری پلیس راه برای تردد ماشین آلات حمل محصول چغندرقند تولیدی زارعان منطقه تاکید کرد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: در سال زراعی گذشته هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول به سیستم آبیاری بارانی و ۴۵ هکتار نیز به نوار آبیاری تیپ مجهز شد که درصدد افزایش تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ هستیم.

مقدم افزود: قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند، به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.