سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به وقوع «فاجعه هسته‌ای» هشدار داد

زلنسکی مدعی شد که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین است.

زلنسکی در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، در حالی که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را متهم کرد که در حال برنامه‌ریزی برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین است، نسبت به پیامد‌های فاجعه‌بار این موضوع هشدار داد.

رئیس‌جمهور اوکراین ادعا کرد: به تازگی یک گزارش نگران‌کننده دیگر از اداره اطلاعات‌مان دریافت کردم. اکنون به نظر می‌رسد که پوتین در حال برنامه‌ریزی برای حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای و زیرساخت‌های ما، با هدف قطع ارتباط نیروگاه‌ها از شبکه برق است.

زلنسکی که سخنرانی خود را به زبان انگلیسی ایراد کرد، مدعی شد که روسیه از ماهواره‌ها برای جمع‌آوری تصاویر و اطلاعات دقیق درباره زیرساخت‌های هسته‌ای اوکراین استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هر حادثه خطرناک در شبکه انرژی، می‌تواند منجر به یک «فاجعه هسته‌ای» شود، خاطرنشان کرد که «چنین روزی هرگز نباید فرا برسد».

ولودیمیر زلنسکی تصریح کرد: مسکو باید این را درک کند و این [مساله]تا حدودی به تصمیم شما [جامعه بین‌المللی]برای تحت فشار قرار دادن «متجاوز» بستگی دارد. آنها نیروگاه‌های هسته‌ای هستند و باید از خطر محفوظ بمانند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه سخنرانی خود با بیان اینکه تصرف نیروگاه چرنوبیل «یکی از وحشتناک‌ترین لحظات جنگ» بود، مدعی شد: اکنون نیروگاه زاپوریژیا در اشغال نیرو‌های روسی و در خطر وقوع یک حادثه هسته‌ای است.

وی گفت که از آنجایی که روسیه «نمی‌تواند مقاومت مردم ما را در میدان جنگ شکست دهد»، پوتین «به دنبال راه‌های دیگری برای شکستن روحیه اوکراینی است».

طرح چین و برزیل برای حل سیاسی مسئله اوکراین

زلنسکی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، با زیر سوال بردن طرح کشور‌هایی همچون چین و برزیل برای مذاکرات میان اوکراین و روسیه، پرسید که «منافع واقعی» آنها در این میان چیست.

وی نسبت به «پیشنهاد‌های جایگزین» برای حل بحران اوکراین هشدار داد و مدعی شد که این گزینه‌ها فقط «به پوتین فضای سیاسی برای ادامه جنگ و فشار بر جهان برای تحت کنترل درآوردن کشور‌های بیشتری می‌دهد».

منبع: ایرنا 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.