سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسرائیل برای حمله احتمالی زمینی به لبنان آماده می‌شود

دیدار وزیر جنگ اسرائیل با سربازانی که برای سناریوی تهاجم زمینی آموزش می‌بینند، خبر از احتمال آغاز حمله زمینی به لبنان دارد. 

شبکه تلویزیونی کان اسرائیل گزارش داد که ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای عملیات زمینی احتمالی در لبنان است.

این شبکه گزارش داد یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل با سربازانی که برای سناریوی تهاجم زمینی آموزش می‌بینند ملاقات کرده است. ارتش اسرائیل در مورد این گزارش اظهار نظر فوری نکرده است.

هزینه حملات هوایی به مراتب بیشتر از حمله زمینی است و همین ارتش اسرائیل را ترغیب به آغاز حمله زمینی می‌کند. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که جنگ زمینی گزینه مناسبی برای مقابله با حزب الله لبنان نیست. از مهمترین دلایل آنها می‌توان به خستگی و عدم تمایل سربازان اسرائیلی برای شروع جنگ در جبهه‌ای دیگر و عدم توان نظامی آنها اشاره کرد. 

پیشتر، رونن مانلیس، سخنگوی سابق ارتش اسرائیل به روزنامه معاریو گفت که اگر اسرائیل نیرو‌های زمینی را به لبنان بفرستد، «بزرگترین آرزوی» سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، محقق خواهد شد.

مقام‌های اسرائیل بر لزوم بازگشت صهیونیست‌ها به مناطق شمالی اراضی اشغالی اصرار دارند؛ مناطق که پس از حملات حزب الله لبنان تقریبا تخلیه شده است. حزب‌الله ضمن ابراز همبستگی با حماس و ساکنان نوار غزه تاکید کرده است که بدون دستیابی به توافق آتش‌بس در این باریکه حاضر به توقف حملات راکتی خود به خاک اسرائیل نیست. رژیم صهیونیستی در پاسخ نیز حملات وحشیانه‌ای را علیه لبنان آغاز کرده است که تاکنون نزدیک به ۶۰۰ شهید بر جا گذاشته است.

اسرائیل با تشدید حملات هوایی امیدوار است تا حزب‌الله را از ادامه درگیری‌ها منصرف کند. با این حال سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در آخرین سخنرانی خود گفت که اسرائیل به هدف خود برای شکست همبستگی این گروه با حماس و ساکنان نوار غزه نخواهد رسید.

حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ درگیر جنگی ۳۴ روزه شدند که جان بیش از ۱۲۰۰ نفر را در لبنان گرفت. در جنگ تابستان ۲۰۰۶ همچنین ۱۶۰ اسرائیلی کشته شدند. اغلب کشته‌ها در لبنان غیرنظامی و در اسرائیل نظامی بودند.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.