سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۷ هزار تن نهادۀ دامی مدت دار بین عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایری لرستان از توزیع ۱۷ هزار تن نهادۀ دامی مدت‌دار بین عشایر این استان خبر داد.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: براساس طرح توسعه زنجیره گوشت قرمز، ۱۷هزار تن علوفه مدت دار چهار تا شش ماهه برای تغذیه دام در بین عشایر استان لرستان توزیع می‌شود.

هوشنگ نور محمدی افزود: توزیع این میزان علوفه دام آغاز شده و عشایر می‌توانند با مراجعه به سامانه و یا شرکت‌های تعاونی عشایری از این علوفه برای تغذیه دام خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور عشایر لرستان با اشاره به مدت دار بودن پرداخت هزینه این علوفه دام، گفت: عشایر استان با دریافت این علوفه دام هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد و چهار یا شش ماه بعد هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

نورمحمدی بیان کرد: عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰هزار رأس دام دارند که ۹۰۰هزار رأس در سامانه ثبت و پلاک‌کوبی شده است.

وی گفت: عشایر لرستان ۲۵درصد گوشت قرمز مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند و تلاش می‌شود با تأمین و توزیع علوفه دام و اقدامات دیگر، زنجیره تولید گوشت قرمز با هدف ارتقاء معیشت خانوار‌های عشایری به خوبی انجام شود.

نورمحمدی تأکید کرد: عشایر لرستان از عمده‌ترین تولیدکنندگان گوشت قرمز در این استان هستند و در حوزه‌های گردشگری، تولید صنایع‌دستی و کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز فعالیت می‌کنند.

وی افزود: عشایر با ۸۳ هزار نفر حدود پنج‌درصد جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر این استان کوچ‌رو هستند.

برچسب ها: عشایر ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.