سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی فایننشال تایمز از شدت حملات حزب‌الله در جنگ همه‌جانبه

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز بر اساس یک مطالعه جدید پیش‌بینی کرد در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه، حزب‌الله قابلیت شلیک روزانه هزاران راکت را دارد.

فایننشال تایمز با اشاره به مطالعه اخیر دانشگاه رایشمن تاکید کرد که در صورت وقوع یک جنگ همه جانبه میان رژیم صهیونیستی و حزب الله، ممکن است نیروهای مقاومت روزانه ۳۰۰۰ موشک و گلوله به سمت اراض اشغالی شلیک کنند.

براساس گزارش النشره، پیش از این نیز این روزنامه انگلیسی در گزارشی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و ادعای رژیم صهیونیستی پیرامون عقب گرداندن لبنان به ۲۰ سال قبل و شکست این رژیم در دستیابی به هدف خود در این جنگ نوشته بود: شرایط کنونی با سال ۲۰۰۶ بسیار متفاوت است. حتی در سال ۲۰۰۶، نیروهای حزب‌الله سرنگون نشدند، بلکه صرفا مجروح، به قوت خویش باقی ماندند.

این نشریه انگلیسی در ادامه تحلیل خود، به قدرت گرفتن هرچه بیشتر حزب‌الله لبنان در چندین سال اخیر پس از پایان یافتن جنگ ۳۳ روزه اذعان کرده و گفته بود: شرایط خاورمیانه و توانمندی‌های اسرائیل و حزب‌الله از سال ۲۰۰۶ تاکنون، دستخوش تغییرات بسیار شده‌اند. در صورت وقوع جنگ، این جنگ بین حزب الله و اسرائیل نخواهد بود، بلکه همه اعضای محور مقاومت، انصارالله یمن، مقاومت عراق و سوریه و حماس در سراسر خاورمیانه را در بر خواهد گرفت.

در همین راستا امیل هوکایم، کارشناس ارشد امنیت منطقه در مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک نیز گفت: در سال ۲۰۰۶، حزب‌الله به طور متوسط ‌روزانه ۱۲۴ راکت به مدت ۳۴ روز شلیک می کرد، اما اکنون، طبق اطلاعات کشورهای غربی و تحلیلگران اسرائیلی، حزب‌الله می‌تواند تا ۳۰۰۰ موشک به‌طور روزانه و به مدت ۱۰ روز علیه اسرائیل شلیک کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
در مورد حماس هم خیلی چیزا گفتن اما متاسفانه الان از حماس و غزه چیزی نمانده.
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۳
حملات زمانی ارزش نظامی دارد که خسارات متقابل به دشمن وارد کند حتی اگر گسترده نباشد. الان بزرگترین وحشت سربازان صهیونیست رویاروی مستقیم و تن به تن با نیروهای مقاومت هست. که تا امروز رخ نداده.