سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب مشق بهمن با موضوع دفاع مقدس+فیلم

کتاب مشق بهمن با موضوع دفاع مقدس به نویسندگی بهمن اکبریان دهکردی به چاپ رسیده است.

کتاب مشق بهمن در ۷۰ صفحه، بهانه‌ای شد تا در گفتگو با نویسنده کتاب، از نیاز نسل نوجوان و جوان به محتوای دفاع مقدس بپرسیم.

اکبریان نویسنده کتاب گفت: در سال ۶۳ به استخدام آموزش‌وپرورش استان درآمدم و یک سال بعد به عنوان مدیر و معلم هنرستان کشاورزی شمس‌آباد منصوب شدم و خاطراتم در کتاب مشق بهمن مربوط به سال‌های ۶۴ تا ۶۶ است که هم‌زمان هم در کسوت معلمی هنرستان و هم در جبهه حضور داشتم و بسیاری از هنرجویان همرزم بنده بودند که ۳۵ نفر از آنان در طی این سال‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی افزود: ۹۰ درصد دانش‌آموزان این مرکز آموزشی از اهالی روستا‌های استان بودند و فضای این مجموعه آکنده از عرفان و معنویت بود و به نظرم بُعد معنوی هنرستان بر بُعد علمی و تحصیلی آن می‌چربید. این فضای زیبا باعث تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار و فداکاری شده بود. به یاد دارم برخی دانش‌آموزان اهل نماز شب بودند و دور از چشم بقیه در محوطه اطراف هنرستان ساعت‌هایی از شب را با خدای خود خلوت و راز و نیاز می‌کردند. برپایی نماز‌های جماعت، مراسم دعا و مناجات‌خوانی، برپایی شب‌های قدر و برنامه‌های مناسبتی در اعیاد و سوگواری‌های اهل‌بیت (ع)، برپایی محافل تلاوت قرآن کریم و نظیر این برنامه‌ها در ایجاد این فضای معنوی بی‌تأثیر نبود تا جایی که ۷۰ درصد دانش‌آموزان در طی دوران دفاع مقدس عازم جبهه شدند و کلاس‌ها اغلب با ۳۰ درصد جمعیت برگزار می‌شد.

اکبریان گفت: هر بار که یکی از دانش‌آموزان به شهادت می‌رسید و به اتفاق معلمان و دانش‌آموزان به مراسم تشییع و خاکسپاری می‌رفتیم، روحیه شهادت‌طلبی و انتقام خون هم شاگردی در این نوجوانان و جوانان مستحکم‌تر بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.