سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تمرکز بیش از حد در تهران، کشور را آسیب‌پذیر کرده است/ انتقال پایتخت هیچ هزینه‌ای برای کشور ندارد

عضو کمیسیون شوراها گفت: تمرکز بیش از حد در تهران، کشور را آسیب پذیر کرده است و ما باید پایتخت‌های فرهنگی،سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی خود را از یکدیگر جدا کنیم.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور مبنی بر انتقال پایتخت اظهار کرد : در سال ۹۴ قانونی به نام ساماندهی تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری تصویب شد که تاکنون باید عملیاتی می شد اما متأسفانه دولت ها اهتمام ویژه ای نسبت به این امر بسیار مهم ندارند در حالی که این  پروسه هیچ هزینه‌ای نداشته بلکه سود هم برای دولت دارد.

ابوترابی تاکید کرد: کشورهای اطراف ما مانند پاکستان و ترکیه انتقال پایتخت را انجام داده اند و ما نیز باید این مسأله را جدی بگیریم چرا که تمرکز بیش از اندازه در تهران، کشور را آسیب پذیر کرده است و ما باید پایتخت‌های فرهنگی ،سیاسی، اقتصادی، علمی و نظامی خود را از یکدیگر جدا کنیم که به این مدل پایتخت‌های منظومه‌ای گفته می‌شود که این سیستم کشور را در برابر بلاهای طبیعی و مسائلی مانند جنگ ایمن می‌کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی افزود: در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی چهار جلسه شورای عالی به منظور ساماندهی تهران و انتقال پایتخت با محوریت آقای جهانگیری برای تحقق این امر برگزار شد،در ساماندهی پایتخت ما باید دانشگاه‌های بزرگ و کارخانه ها را به مناطق محروم انتقال دهیم.

وی تصریح کرد:  برای انتقال پایتخت سیاسی نیز چند جلسه با خاتم الانبیا ،معاون عمرانی وزارت کشور و سازمان پدافند غیر عامل برگزار و نهایتا خاتم الانبیا نامه ای به آقای روحانی ارسال کرد که حاضر است پایتخت جدید را بر اساس معماری ایرانی و اسلامی  بسازد که این امر نیاز به یک ریال پول ندارد و تازه ۵۰ درصد فضاهای خالی تهران نیز برای دولت باقی می‌ماند. 

ابوترابی متذکر شد : پایتخت سیاسی جانمایی شده بود که در حال حاضر صلاح نمی‌دانم به منطقه جغرافیایی آن اشاره کنم اما در زمان دولت شهید رئیسی این مسئله متوقف شد و بنده از دو وزیری که در زمان ایشان ترک فعل کردند شکایت کردم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
اینها فقط در حد حرف زدن هستن هیچ کاری نمیگونن به فکر مردم نیستن فقط اختلاس کردن بلدن دنیا به کجا رسیده اینا به کجا رسیدن افسوس افسوس
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
اینها فقط در حد حرف زدن هستن هیچ کاری نمیکنن به فکر مردم نیستن فقط اختلاس کردن بلدن دنیا به کجا رسیده اینا به کجا رسیدن افسوس افسوس
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
تهران کابل کردین برید سراغ شهرای دیگه .
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
واقعا همینطوره باید عدم تمرکز داد متاسفانه الان هرشرکتی برای خود نمایندگی داره چه لزومی داره وقتی فاکس اینترنت دستگاههای ارتباطی قوی است چه لزومی داره فلان شرکتی که تو گیلان است بیاد تهران دفتر بزنه در این راستا باید فرودگاهها و سیستم های حمل ونقل بین شهری هم باید تقویت بشن ،
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
هر جا پایتخت را می برید همه جوانب را با کار کارشناسی کامل در نظر بگیرید. به مسئله آب و تاثیراتی که روی جمعیت و قیمت مسکن منطقه می گذاره هم توجه بشه لطفا
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
قزوین
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
خدای نکرده تهران زلزله بیاد. دیگه تو کل کشور نه اینترنت نداریم نه مخابرات ، نه آب و برق ، نه هیچ چیز دیگه. کل کشور فلج میشه و حتی مابقی شهرها هم امکانات کمک به تهران را نخواهند داشت.
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
درخواست عاجزانه رسیدگی به پرونده دو ساله اختلاس و فساد و ضعف شدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین
حق و حقوق جزئی ما رو صرف تبلیغ جلیلی کردند.
درخواست پیگیری و اطلاع رسانی
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
چندین بار مسئولان امر و هم نمایندگان مجلس اعلام کردند که همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت علی‌الحساب واریز می‌شود ولی متأسفانه امروز پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ هست در عمل اقدامی صورت نگرفت! چرا؟
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۳
مثل همه جای دنیا پایتخت سیاسی کشور را به یک شهر کوچک منتقل کنید