سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح ۶ میلیون هکتار انجام می‌شود

مجری طرح گندم گفت: در سال زراعی جدید طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح ۶ میلیون هکتار در ۲۵ استان کشور اجرا می‌شود.

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تا سوم مهرماه  ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار تن گندم با ارزش ۲۱۱ همت از کشاورزان خریداری شده است. همچنین ۵۰۰ هزار تن بذر اصلاح شده گندم آبی و دیم خریداری شده است.

او از پرداخت ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۷ همت از بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

سهرابی ادامه داد:  امسال با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گندم، جشن خودکفایی را خواهیم گرفت که بر این اساس نیازی به واردات در تامین گندم واحد‌های خبازی و صنف و صنعت نداریم.

 مجری طرح خودکفایی گندم با بیان اینکه مقدمات اجرای کشت محصولات پاییزه از جمله گندم فراهم شده است، افزود: تدارک بذور اصلاح شده، تدارک بذور شیمیایی، ماشین آلات و ادوات بستر بذر، تدارک سموم مورد نیاز ضدعفونی و مدیریت آفات و بیماری و علف‌های هرز و همچنین تدارکات سوخت مورد نیاز ماشین آلات کاشت محصولات پاییزه  انجام شده  است.

به گفته او، در سال زراعی جدید طرح جهش تولید دیمزار‌ها در سطح ۶ میلیون هکتار در ۲۵ استان اجرا می‌شود که براین اساس انتظار می‌رود خودکفایی گندم تداوم یابد.

سهرابی گفت:  بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم نان برای سال زراعی جدید ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دروم ۲۱ هزار تومان تعیین شده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.