سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان سمنان :

دانشجویان بین الملل سفیران علم و وحدت باشند

به مناسبت هفته وحدت جمعی از دانشجویان خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان، سوریه، پاکستان و لبنان با نماینده ولی فقیه در استان سمنان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار ضمن تبریک هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مهمترین ثمره وحدت، اتحاد مسلمانان است و وحدت ایجاد شده بین شیعه و سنی موجب شده بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره وحدت و همدلی افزود: در تاریخ، استکبار جهانی به دنبال تفرقه افکنی و حکومت کردن بوده است، در حالیکه قرآن به مسلمانان همدلی و با هم بودن را سفارش می‌کند و حفظ عزت و امت اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلیمن مطیعی بر تحصیل علم در اوج، تهذیب و خودسازی و ورزش و توانمندی جسمانی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از سوی دانشجویان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه سمنان نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه و نیز هفته دفاع مقدس، جذب دانشجویان بین الملل را یکی از برنامه‌های وزارت علوم اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه و به منظور تحقق مرجعیت علمی و نیز طی مسیر دیپلماسی علمی و فناوری جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین الملل در این برنامه مصوب شده است.

دکتر سیف‌الله سعدالدین با بیان اینکه سهم دانشگاه سمنان جذب چهار تا پنج هزار دانشجوی بین الملل است افزود: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین الملل در اکثر رشته‌های دایر این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد دانشجویان بین الملل دانشگاه سمنان آقایان و مابقی بانوان هستند افزود: ۸۵ درصد از این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد در مقطع دکتری در دانشگاه سمنان در حال تحصیل هستند.

دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در دیدار با بیان اینکه محور مقاومت نیازمند انسان‌های متبحر و متعهد است گفت: از سال ۹۶ جذب دانشجویان بین الملل در این دانشگاه اغاز شده است وبیشترین تعداد دانشجویان مربوط به سال گذشته با ۴۷۰ دانشجو بودو در حال حاضر ۲۶۰ دانشجوی بین الملل در رشته‌های دندانپزشکی، دارو سازی، پرستاری و فیزیوتراپی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

در این دیدار تعدادی از دانشجویان بین الملل به نمایندگی از دیگر دانشجویان سخن گفتند.

در پایان این دیدار یکی از دانشجویان بین الملل عکسی از شهیدحاج قاسم سلیمانی را به نشانه وحدت امت اسلامی به حجت الاسلام و المسلمین مطیعی اهداء کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.