سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدا بیش از ۲۳ هزار واحد خون در همدان 

مدیرکل انتقال خون استان همدان از افزایش آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

افشین محمدی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲۳ هزار و ۶۱۳ واحد خونگیری داشتیم، گفت: از این تعداد اهدای خون، ۸۶۱ واحد مربوط به خانم‌ها و مابقی مربوط به اهداکنندگان آقا بوده است.

او با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین ۱۴۰ واحد اهدای خون داریم، گفت: تیم‌های سیار ما در برخی شهرستان‌های استان فعال بوده و در ایام مشخصی عملیات خونگیری از اهداکنندگان را انجام می‌دهند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: تیم‌های سیار ما سه روز در ماه در نهاوند، دو روز تویسرکان و یک روز هم در اسدآباد حضور می‌یابند و خونگیری انجام می‌دهند. قرار است این تیم‌ها فصلی یک بار هم در رزن فعالیت کنند.

محمدی از ارسال خون‌های اهدایی مازاد بر نیاز استان به خارج از استان خبر داد و گفت: بر اساس نیاز هر استانی که معین آن هستیم خون‌های اهدایی را ارسال می‌کنیم.

او با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۳۷۸ واحد خون اهدایی مازاد بر نیاز استان به خارج از استان ارسال شده است، بیان کرد: در مجموع آمار اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه پارسال تا پایان شهریور ماه ۲۲ هزار و ۸۳۰ واحد خون اهدایی داشتیم، گفت:، اما امسال آمار اهدای خون به ۲۳ هزار و ۶۱۳ واحد رسیده است.

محمدی از اجرای روش آفرزیس و جداسازی پلاکت در پایگاه انتقال خون همدان خبر داد و گفت: امسال ۴۹۶ واحد پلاکت به روش پلاکت آفرزیس تهیه شده است. اهدای پلاکت وقتی بیمار در بیمارستان است انجام می‌شود.

او با بیان اینکه هر فرد می‌تواند سالانه ۲۴ بار پلاکت اهدا کند، عنوان کرد: در روش آفرزیس اجزای مورد نیاز خون جداسازی میشود و مابقی آن به بدن اهداکننده بازگردانده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: آقایان چهار بار و خانم‌ها سه بار در سال می‌توانند اهدای خون انجام دهند. از مجموع اهدای خون امسال ۱۲ هزار و ۲۰۲ واحد مربوط به اهداکنندگان مستمر است.

برچسب ها: انتقال خون ، خونگیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.