سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معادن استان فرصتی برای استان نشدند

بازرس کل استان از وضعیت خام فروشی مواد معدنی انتقاد کرد.

دادخدا سالاری امشب در جمع خبرنگاران گفت: بحث معادن به‌عنوان ابرچالش در استان کرمان است و درحالی‌که معادن می‌توانستند برای استان فرصت باشند، اما این‌طور نبوده است و این ظرفیت تبدیل به فرصت نشده است.

وی بیان کرد: اگرچه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند نباید خام‌فروشی معادن باشد، اما وضعیت معادن استان کرمان به شکل خام‌فروشی است درصورتی‌که می‌تواند ارزش‌افزوده برای استان و کشور داشته باشد و بیکاری را به‌عنوان یک چالش رفع کند.

بازرس کل استان کرمان تصریح کرد: بازرسی حتماً به موضوع خام‌فروشی معادن استان کرمان و جلوگیری از این امر با ابزار‌های موجود ورود می‌کند.

سالاری از عدم انجام مناسب مسئولیت‌های اجتماعی معادن به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات و دغدغه‌ها در استان کرمان نام برد و افزود: به نظر می‌رسد مبالغ مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی معادن در استان در جای خودش خرج و هزینه نشده است و این هزینه‌کرد‌ها می‌توانست در جای مناسب باشد و بخشی از بیکاری استان را رفع کند که این امر محقق نشده است و سازمان بازرسی به این بخش هم ورود می‌کند.

سالاری بیان کرد :فقر حاکم بر مناطقی از استان کرمان در شأن مردم این خطه نیست.

مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: استان کرمان گریبان‌گیر آلودگی‌های ناشی از فعالیت معادن است و راه و زیرساخت‌های استان به علت بهره‌برداری از معادن مستهلک می‌شود، اما سود معادن ما بین سهام‌دارانی تقسیم می‌شود که حتی کرمان را ندیده‌اند و فقط مضرات معادن برای استان است بنابراین جهت‌گیری در معادن باید به نحوی باشد که به‌تناسب ضرر‌هایی که می‌زند، منافعی هم برای کرمان داشته باشد.

سالاری تاکید کرد: انتقال حساب‌های شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کرمان به داخل استان از گذشته تاکنون به‌عنوان یک دغدغه مطرح بوده  و یکی از کار‌هایی که به‌صورت جدی در دستور کار بازرسی استان کرمان قرار دارد، انتقال حساب‌های شرکت های بزرگ معدنی به استان است. 

برچسب ها: معادن ، حساب ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.