سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«تنهایی» چندان برای سلامتی خطرناک نیست

گروهی از دانشمندان با انجام تحقیقاتی دریافتند که تنهایی آنقدر‌ها هم که فکر می‌کردند برای سلامتی خطرناک نیست.

گروهی از دانشمندان چینی از دانشگاه پزشکی گوانگژو و دانشگاه سان یات سن با مشارکت همکارانی از دانشگاه تولین در  آمریکا با انجام تحقیقاتی دریافتند که تنهایی آنقدر که قبلا تصور می‌شد برای سلامتی خطرناک نیست.  

تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که زندگی به تنهایی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی شود. همچنین گزارش شده است که تنهایی با فشار خون بالا، اختلالات گوارشی و حتی مرگ زودرس مرتبط است.

در یک مطالعه جدید، این تیم شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد برخی از بیماری‌های مرتبط با تنهایی بیشتر به دلیل چیز دیگری ایجاد می‌شوند.

دانشمندان داده‌های زیست پزشکی صد‌ها هزار بیمار در  چین، آمریکا و بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند افرادی که بیشتر احساس تنهایی می‌کنند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ۳۰ بیماری هستند.

سپس محققان با استفاده از اطلاعات ژنتیکی بیماران، تجزیه و تحلیل آماری ۲۶ بیماری از ۳۰ بیماری انتخاب شده را انجام دادند. معلوم شد که بسیاری از تشخیص‌ها ناشی از عوامل دیگری غیر از تنهایی بوده است.

این تیم به این نتیجه رسیدند که تنهایی به ایجاد افسردگی و سایر اختلالات عاطفی کمک می‌کند. با این حال، سایر بیماری‌ها منشأ متفاوتی دارند و به تنهایی مرتبط نیستند.

این مطالعه در مجله علمی Nature Human Behavior (NHB) منتشر شد.

پیش از این، دانشمندان دریافته بودند که افراد تنها بیشتر احتمال دارد کابوس ببینند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.