سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهمنامه اعطای «نشان ایران‌فرهنگ» به سکو‌های نمایش خانگی امضاء شد

بر اساس تفاهم‌نامه مشترکی که در سومین نمایشگاه ملی «رصتا» امضاء شد به سکو‌های نمایش خانگی، نشان ایران فرهنگ اعطاء می‌شود.

تفاهمنامه مشترک میان سامان مرادحسینی، رئیس شورای راهبری مجمع «رصتا» و امیر پرچمی، مالک ایده نشان ایران‌فرهنگ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی امضاء شد.

امیر پرچمی در ابتدای این نشست، عنوان کرد: کمک و تسهیل‌گری در حوزه تولید آثار فاخر در تفاهمنامه اعطای نشان ایران‌فرهنگ مبتنی بر اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده و تمامی محصولات فرهنگی متناسب‌سازی شده بر محوریت شاخصه‌های تربیت، خلاقیت، هویت و سلامت اجرایی می‌شود.    

او ادامه داد: نشان ایران‌فرهنگ توصیف کیفی محصولات فرهنگی را برای مخاطب به نمایش می‌گذارد و او را در جریان خرید و انتخاب آگاهانه قرار می‌دهد. این تفاهمنامه هم یاری‌گر تولید کننده است که تولید آثار را متناسب با معیار‌های ایرانی اسلامی پیگیری کند و هم برای مصرف کننده زمینه انتخاب آگاهانه را فراهم می‌کند. نشانه ایران‌فرهنگ تسهیلگر است و چهار شعار دارد؛ تولید هوشمندانه، مصرف آگاهانه، بازار فزاینده و جامعه بالنده.  

سامان مرادحسینی، رئیس شورای راهبردی «رصتا» در ادامه این نشست اذعان داشت: مجمع رصتا قرار است بین ساترا و رسانه‌ها تسهیل‌گری کند. یکی از عملکرد‌هایی که این مجمع دارد عقد تفاهمنامه با مجموعه‌های فعال در حوزه فرهنگ و هنر است تا از انحصارگرایی و موضوعاتی که در این عرصه وجود دارد، جلوگیری کند.

گفتنی است؛ سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.