سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار همدان:

ساعت کار کارمندان برای کاهش ترافیک شناور می‌شود

فرماندار همدان گفت: کارمندان با آغاز سالتحصیلی جدید به منظور کاهش بار ترافیکی از ساعت هفت تا هشت صبح شناور می‌شود.

مسلم مخفی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: با ورود به حجم ورود خودرو‌ها به معابر درون شهری در سه نوبت صبح، ظهر و عصر افزایش می‌یابد بنابراین در گام نخست برای کاهش دغدغه والدین برای حضور در محل کار یا رساندن فرزند به مدرسه، ساعت کار کارمندان ادارات شناور می‌شود.

او گفت: شهرداری با همکاری پلیس نسبت به خط کشی معابر، نصب چراغ و ایمن سازی مسیر تردد دانش آموزان به مدرسه اقداماتی انجام داده است.

فرماندار همدان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی بر نرخ سرویس مدارس نظارت می‌کند,گفت: سرویس مدارس برای دانش آموزان پیش بینی شده که این کار با محوریت شهرداری و نظارت آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی صورت می‌گیرد.

مخفی از خانواده‌ها خواست از خودرو‌هایی که در سامانه سپند نامنویسی کردند به عنوان سرویس مدرسه برای ایاب و ذهاب فرزندشان به مدرسه استفاده کنند.

او گفت: برخی از مدارس غیرانتفاعی بدون توجه به مساله ترافیک در مسیر‌های پرتردد دایر شدند که برخی مسدود و شماری هم به واسطه بروز مشکل در صورت بسته شدن مدرسه و گرفتار شدن خانواده، به صورت مشروط فعالیت شان تداوم یافت.

فرماندار همدان گفت: به این مدارس اخطار داده شد که برای سالتحصیلی آینده اجازه فعالیت ندارند و باید بعد از پایان دوره اجاره ملک، جابجا شوند.

او درادامه گفت: سه عامل در بروز ترافیک شهر همدان موثر بوده است که شامل ضعف در زیر ساختها، فرسودگی خودرو‌ها و فرهنگ رانندگی می‌شود.

فرماندار همدان گفت: برای ارتقای زیر ساخت‌های ترافیکی کار‌هایی صورت گرفته است، اما این فعالیت‌ها متناسب با افزایش خودرو، رانندگان و توسعه شهری نبوده است.

 مخفی گفت: ناوگان عمومی مسافربری همدان پیر و فرسوده است و نمی‌توان انتظار داشت مردم برای رفت و آمد از این ناوگان که زمان طولانی را تا رسیدن به مقصد طی می‌کند استفاده کنند در اینصورت میزان تردد خودرو‌های تک سرنشین در معابری درون شهری افزایش می‌یابد.

او گفت: همدان در ساخت پارکینگ وسیله نقلیه عقب افتادگی‌هایی دارد و این امر با تشویق مسافران و گردشگران برای حضور و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی توریستی همدان همخوانی ندارد.

فرماندار همدان با بیان اینکه در همدان برای استقرار حمل و نقل پیشرفته عمومی به ویژه تراموا کار‌های خوبی در حال اجرا است تاکید کرد: برای باز شدن گره‌های ترافیکی شهر همدان باید سلایق و برخی نگاه‌ها را کنار گذاشت همچنین صدای واحد از شورای اسلامی شهر و شهرداری شنیده شود.

عملیات ساخت میدان میوه و تره بار به زودی آغاز می‌شود

مخفی همچنین گفت: میدان میوه و تره بار همدان ۶۰ سال پیش ساخته شده است و وضعیت کنونی آن به ویژه ترافیک، نارضایتی کسبه، رانندگان و مراجعان به این محل را در پی داشته است.

او گفت: ۸۰ هکتار زمین در نزدیک پلیس راه برای ساخت میدان میوه و تره بار پیش بینی و در ساخت این مکان با رعایت استاندارد‌ها افق ۵۰ ساله دیده شده است.

فرماندار همدان گفت: پنج هزار میلیارد ریال در بخش تامین زیرساخت‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود و زمین در اختیار متقاضیان قرار داده و اعضای اتحادیه میدان میوه و تره بار ملزم به ساخت بنا هستند.

جابجایی مکان برگزاری رژه ۳۱ شهریور 

مخفی گفت: رژه نیرو‌های مسلح همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس همه ساله در میدان باباطاهر شهر همدان برگزار می‌شد که این محل، به عنوان راه اصلی مسیر تردد شمار زیادی از خودرو‌ها بوده در عین حال اجرای طرح‌های ترافیکی در این محل به علت وجود ادارات، اماکن مسکونی و محل گردشگر پذیر باباطاهر، نارضایتی‌هایی را به همراه داشت.

فرماندار همدان گفت: بنابراین با تصمیم و همفکری اعضای شورای تامین شهرستان و استان، مکان برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به نمایشگاه بین المللی همدان تغییر کرد و در این محل هیچگونه محدودیتی ترافیکی اعمال نمی‌شود.

انتقال بنکداران به شهرک صنفی و صنعتی

مخفی گفت: شهرک صنفی و صنعتی ۲ همدان برای استقرار بنکداران آماده شده و به زودی واحد‌های بنکدار فعال در راسته حسین خانی شهر همدان به آنجا منتقل می‌شود.

او گفت: برای انتقال بنکداران به این محل بنا بر برخورد سلبی نداریم، اما با توجه به فرصت پیش بینی شده برای این جابجایی و نبود هیچگونه کمبودی در شهرک صنفی و صنعتی، این کار بدون ملاحظه دنبال می‌شود.

فرماندار همدان گفت: وضعیت ترافیکی راسته حسین خانی موجب نارضاتی کسبه فعال در این محل شده است چرا که به خوبی نمی‌توانند به کسب و کار بپردازند.

او با بیان اینکه ایجاد رینگ سوم شهر همدان ضروری است, گفت: هنگام ایجاد رینگ دوم شهر همدان برخی می‌گفتند ایجاد آن چه ضرورتی دارد، اما هم اینک علاوه بر تعریض رینگ دوم باید رینگ سوم هم ایجاد شود.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.