سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه از چرخه حمل و نقل همدان

رئیس و رانندگی همدان گفت: نیمه نخست امسال هفت هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو فرسوده از چرخه حمل و نقل این استان خارج شد.

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: میزان اسقاط خودرو‌های فرسوده در این استان نسبت به نیمه نخست سال گذشته بیش از ۶ برابر افزایش داشته است.

او با بیان اینکه ۲۳ نفر پنج ماه امسال در تصادفات درون شهری استان جان باختند گفت: این آمار که در زمان مشابه سال گذشته ۳۰ نفر بود ۲۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: داده‌های آماری گویای این است که ۵۸ درصد متوفیان در صحنه تصادف و ۴۲ درصد در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ همایی گفت: بیشترین زمان بروز تصادفات درون شهری با ۲۵ درصد مربوط به ساعت ۱۶ تا ۲۰ است و ساعت ۱۲ تا ۱۶ با ۲۳ درصد و ۲۰ تا ۲۴ با ۱۶ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: بیشترین زمان بروز تصادفات درون شهری با ۲۵ درصد مربوط به ساعت ۱۶ تا ۲۰ است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: درصد متوفیان بر اساس نوع وسیله نقلیه مقصر سواری ۴۹ درصد، موتورسیکلت ۳۷ درصد، وانت هفت درصد، کامیون ۶ درصد و مابقی سایر وسایل نقلیه است.

سرهنگ همایی گفت: همچنین در بروز سوانح جرحی ۵۰ درصد سواری ها، ۳۵ درصد موتورسواران، ۱۱ درصد کامیون‌ها و چهاردرصد سایر وسایل نقلیه مقصر بودند.

او گفت: ۲۸ درصد سوانح درون شهری همدان به علت بی توجهی به جلو و ۲۰ درصد به خاطر رعایت نکردن حق تقدم رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: با وجود افزایش چهار درصدی خودرو و رانندگان حتی اربعین امسال در معابر درون شهری همدان هیچ گونه تصادف جرحی و فوتی رخ نداده است.

شناسایی ۸۸ نقطه حادثه خیز

او گفت: ۸۸ نقطه و مقطع حادثه خیز در معابر درون شهری استان همدان شناسایی شده که از این تعداد ۴۸ نقطه به طور کامل اصلاح و ۱۶ نقطه ایمن سازی و الزامات اولیه ایمنی برای آنها انجام شده مابقی نقاط نیز آشکار سازی و در دست اقدام است.

رئیس پلیس راهور استان همدان، بهره گیری از ظرفیت سامانه‌های هوشمند کنترل تردد، برخورد با تخلفات در معابر درون شهری، انجام تبلیعات محیطی و آموزش‌های ترافیکی در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک در فضای مجازی و به صورت چهره به چهره، طراحی و انتشار چهار موشن گرافی و ۶۷ اینفوگرافیک در راستای کاهش سوانح رانندگی صورت گرفته است.

سرهنگ همایی گفت: در راستای خدمت رسانی به شهروندان، صدور و تعویض گواهینامه ۷۳ هزار و ۲۳۳ جلد گواهینامه با ۵۴ درصد افزایش، انجام آزمون رانندگی عملی و آیین نامه انواع پایه‌ها برای ۵۹ هزار ۹۴۴ نفر، شماره گذاری و تعویض پلاک ۴۷ هزار ۳۸۸ دستگاه خودرو با ۱۱ درصد افزایش، رسیدگی به اعتراض ۲ هزار و ۹۷۰ راننده انجام شد.

او گفت: برخورد با تخلفات و رانندگان حادثه ساز خط قرمز پلیس است که در این راستا پلیس راهور همدان سه درصد افزایش برخورد با رانندگان و خودرو‌های حادثه ساز در نیمه نخست امسال داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان گفت: با اجرای طرح یک روزه دریافت گواهینامه موتور سیکلت با عنوان "موتور آسان" با ثبت نام متقاضیان در سامانه ایرانیان، هشت هزار نفر بدون ثبت نام در آموزشگاه رانندگی یک روزه گواهینامه دریافت کردند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.