سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد شهدای حمله تروریستی در لبنان به ۱۲ نفر

وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که شهدای حمله تروریستی روز گذشته به ۱۲ نفر از جمله دو کودک افزایش یافته‌اند.

فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان امروز چهارشنبه گفت که در زمانی که کشور‌ها ارسال کمک‌های پزشکی را اعلام کردند، تعداد کشته‌های انفجار‌ پیجرها در لبنان به ۱۲ نفر از جمله دو کودک افزایش یافته است.

براساس گزارش الجزیره، الابیض توضیح داد که در عرض نیم ساعت، بین ۲۷۵۰ تا ۲۸۰۰ مجروح به بیمارستان‌ها رسیدند و تعداد مجروحان جدی به حدود ۳۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و نه فقط اعضای حزب الله رسید.

او افزود: تاکنون ۴۶۰ عمل جراحی انجام شده که بیشتر آنها در ناحیه چشم و صورت بوده است. وزیر لبنانی اشاره کرد که بسیاری از کشور‌ها برای ارسال کمک تماس گرفته اند.

امروز چهارشنبه، وزارت بهداشت عراق از ورود یک محموله کمک‌های پزشکی به فرودگاه بیروت خبر داد که در پی حادثه بمباران پیجر به لبنان اختصاص داده شده بود که شامل دارو و تجهیزات پزشکی می‌شد. یک هواپیمای امدادی متعلق به نیروی هوایی اردن نیز با حمل مواد غذایی، پزشکی و امدادی به سمت لبنان حرکت کرد.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت و درمان کشورمان نیز عصر سه شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ در گفت وگوی تلفنی با فراس الابیض اعلام کرد که  ایران برای ارائه هرگونه امدادرسانی درمانی و پشتیبانی از مصدومان این حادثه تروریستی آمادگی دارد.

روز گذشته بیروت از شهید شدن ۹ نفر از جمله یک کودک و زخمی شدن حدود ۲۷۵۰ نفر که بیشتر آنها اعضای حزب الله بودند در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت در پی انفجار وسایل ارتباطی رادیویی که آنها استفاده می‌کردند، خبر داد.

منابع غربی مانند نیویورک تایمز و آکسیوس نیز فاش کردند که  مقام‌های آمریکایی تایید کرد که پیجر‌های وارداتی به لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی دستکاری شده بودند. این منابع با بیان اینکه حزب‌الله بیش از ۳ هزار پیجر از شرکت تایوانی «Gold Apollo» درخواست کرده بود، توضیح دادند که پیجر‌ها بین اعضای حزب‌الله در سراسر لبنان توزیع شد. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.