سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاهره خواهان امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان است

رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: کشورش مخالف تلاش‌ها برای گسترش دامنه جنگ در منطقه است و همه طرف‌ها باید به مسئولیت خود در این باره عمل کنند.

ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و دو طرف درمورد گسترش همکاری‌های مشترک برای ایجاد آرامش و کاهش تنش در منطقه به توافق رسیدند.

بر اساس این بیانیه، السیسی در این دیدار تاکید کرد که کشورش مخالف تلاش‌ها برای گسترش دایره جنگ در منطقه است و همه طرف‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند.

رئیس جمهوری مصر افزود: قاهره بار دیگر بر حمایت از لبنان به خاطر حمله سایبری روز سه شنبه در این کشور تاکید می‌کند و خواهان امنیت، ثبات و حاکمیت آن است.

وی اضافه کرد: ورود قاطعانه برای از بین بردن موانع پیش رو و وارد کردن کمک‌های گسترده به نوار غزه که مردم آن از فاجعه معیشتی و بهداشتی رنج می‌برند، اولویت است. همچنین تجاوز‌های اسرائیل در کرانه باختری باید متوقف شود و سیاست تنش زایی علیه مردم فلسطین نباید ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار به تحولات اراضی اشغالی فلسطین، چگونگی گسترش تلاش‌های مشترک میان مصر، آمریکا و قطر برای رسیدن به آتش بس در غزه و تبادل اسرا و همچنین وارد کردن کمک‌های انسانی به غزه پرداخته شد.

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن روز سه‌شنبه به مصر سفر خواهد کرد.

این در حالی است که روزنامه «وال استریت ژورنال» سفر بلینکن به مصر را نشانه‌ای از پیشرفت قریب الوقوع در مورد موضوع محور صلاح الدین (فیلادلفیا) واقع در جنوب غزه دانست.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بلینکن با مقامات مصری دیدار خواهد کرد تا در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به آتش بس و بازگرداندن اسرای رژیم صهیونیستی در غزه گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن قرار است طرح پیشنهادی اصلاح شده‌ای را برای توافق آتش بس در غزه به طرف‌های مصری و قطری ارائه کند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این در حالی است که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

حزب الله لبنان روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام (پیجر) که توسط تعدادی از کارگران واحد‌ها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند». 

منابع خبری گزارش دادند که درپی این جنایت ۱۱ نفر در لبنان شهید و چهار هزار نفر دیگر زخمی شدند. وزیر بهداشت لبنان هم صبح روز چهارشنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد که هم اکنون حدود ۳ هزار مجروح در بیمارستان‌های لبنان هستند.

برچسب ها: لبنان ، مصر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.