سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک فروند بویه در شمال جزیره لارک مستقر شد

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:یک فروند بویه با مشخصات کاردینال شمالی و به منظور افزایش ایمنی رفت‌و‌آمد شناور‌ها در جزیره لارک قشم مستقر شد.

اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در راستای اجرای مصوبات سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جزیره لارک در اردیبهشت ماه سال جاری و با توجه به درخواست‌های مردمی به منظور افزایش ایمنی تردد شناورها، بعد از ارزیابی کارشناسی و میدانی یک فروند بویه با مشخصات کاردینال شمالی در قسمت شمال جزیره لارک مستقر شد.

به گفته وی؛ مطابق قوانین و مقررات بندری و دریایی جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف سازمان بنادر و دریانوردی «اداره و برقرار کردن علائم و وسایل روشنایی و دریایی و رودخانه‌ایی برای تامین ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها و شناورها» است. 

معاون دریایی بنادر هرمزگان گفت: در همین راستا نیز اداره کل بنادر استان به منظور تامین ایمنی عبور و مرور شناور‌های درحال رفت‌وآمد در آب‌های تحت حاکمیت خود ۱۴۰ علامت کمک ناوبری شامل ۶۳ فروند بویه و ۷۷ دستگاه علامت ثابت پیش‌‎بینی و مستقر کرده است.

 

مکی‌زاده گفت: به منظور حفظ آماده به کاری حداکثری این علائم انواع مختلفی از تعمیرات دوره‌ای شامل ماهانه، شش ماهه و سالانه توسط کارکنان متخصص حوزه و شناور بویه‌گذار حجاز ۶۶ و مولتی کت‌های مراد انجام می‌شود.

به گفته وی؛ از ابتدای شهریور‌ماه جاری عملیات تعمیرات زیرآبی تعداد ۶۳ فروند بویه آغاز شده که با توجه به پراکندگی جغرافیایی محل قرار‌گیری آنها پیش‌بینی می‌شود این عملیات تا پایان شهریور ماه ادامه داشته باشد.

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در پنج ماهه ابتدای سال جاری به منظور حفظ آماده به‌کاری حداکثری علائم کمک ناوبری تعداد ۶۹۷ مورد تعمیرات دوره‌ای انجام شده است.

«بویه» از جمله ابزار‌های کمک ناوبری است که برای علامت‌گذاری کانال‌ها، نقاط مبنای مهم، نزدیکی به بندرگاه، خطرها، کشتی‌های غرق شده و مناطق با اهمیت ویژه به کار می‌رود.

این وسیله برای علامت‌گذاری خطوط عبور و مرور در گذرگاه‌های آبی باریک و پرازدحام که مشمول مقررات عبور و مرور هستند، استفاده می‌شود.

جزیره لارک از جزایر استان هرمزگان با مساحت حدود ۴۹ کیلومتر مربع چهارمین جزیره بزرگ ایران است که در جنوب شرقی جزیره قشم و جنوب غربی جزیره هرمز واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.