سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت سالانه ۱۲۰ تن پسته از باغات لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت سالانه ۱۲۰ تن پسته از سطح باغات استان خبر داد.

 محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید پسته در باغات لرستان گفت: سطح کل باغات پسته این استان ۳۲۰ هکتار است که از این مقدار  ۱۴۰ هکتار بارور و ۱۹۰ هکتار نیز غیربارور است.

او با تأکید به اینکه درخت پسته از مقاوم‌ترین درختان است و به یک‌بار آبیاری در ۲۰ تا ۳۰ روز احتیاج دارد، اضافه کرد: کشت این محصول با اقلیم لرستان سازگار است و در اراضی شیب‌دار صرفۀ اقتصادی دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ۵۳ هکتار از باغات پستۀ این استان دیم و ۱۶۷ هکتار نیز آبی است که ۱۲۰ تن پسته سالانه از این باغات برداشت می‌شود.

کیانی‌فر بیان کرد: بیشتر محصول تولیدی پسته در لرستان توسط استان‌های پسته‌خیز خریداری می‌شود و ۳۰ درصد این محصول در داخل این استان مصرف می‌شود.

او با تأکید به اینکه عملکرد باغات پسته در لرستان حدود یک تن در هکتار است، یادآور شد: کوهدشت با ۹۵ هکتار بیشترین سطح تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام وجود ۳۰۰ خانوار بهره‌بردار پسته در این استان تأکید کرد: هر هکتار از باغات پسته اشتغال ۴۱ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال دارد.

برچسب ها: پسته ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.