سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید واکسن دوگانه آنفلوانزا – نیوکاسل در مرند و شیراز

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن دوگانه آنفلوانزا – نیوکاسل در شعبه‌های مرند و شیراز وارد مرحله تولید شده است.

 اسحاقی در جشن گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه شمال غرب کشور (مرند) به تولید جدیدترین واکسن دوگانه این موسسه اشاره کرد و گفت: پس از چهار سال تحقیق، پیگیری و مداومت امسال واکسن دوگانه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان – نیوکاسل در شعبه‌های مرند و شیراز وارد فاز تولید شده است.

وی افزود: انتظار است با قدرت و تعهد بالا بتوانیم ضمن تامین نیاز کشور به این واکسن مهم از واردات یک میلیارد و ۲۰۰ هزار دوز این واکسن جلوگیری و تولید واکسن‌های سه گانه و چهارگانه را نیز با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

اسحاقی خاطرنشان کرد: موسسه رازی دارای ۶ شعبه در سراسر کشور است که به منظور رفع نیاز‌های منطقه و استان‌های همجوار تاسیس شده اند و شعبه مرند از شعب مهم موسسه رازی محسوب می‌شود.

وی گفت: موسسه رازی در زمینه تامین امنیت غذایی کشور نقشی پررنگ ایفا می‌کند و معتقدم فراتر از آن سلامت نگه داشتن جامعه آرزویی است که تمام کارکنان خدوم موسسه رازی برای تحقق آن می‌کوشند و اهتمام دارند زیرا بسیاری از بیماری‌ها از دام و طیور به انسان انتقال می‌یابند.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید واکسن اظهار کرد: تغییر روش‌ها و به کارگیری فناوری‌های جدید تنها راه ماندگاری در این صنعت است و در موسسه رازی نیز این مهم دنبال شده و با اتخاذ همین رویکرد ادامه فعالیت خواهیم داد لذا کارکنان باید دانش خود را بروز کرده و برای استفاده از فناوری‌های نوین آموزش ببینند تا در سده دوم فعالیت موسسه رازی و ۳۰ سال دوم شعبه مرند جایگاه شایسته این موسسه حفظ شود و آنچه را گذشتگان به ما تحویل دادند توسعه یافته‌تر و با روش‌هایی جدیدتر در اختیار آیندگان بگذاریم.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرند نیز بر لزوم بروزرسانی تجهیزات و بازسازی ابنیه این شعبه برای ادامه پروژه ساخت واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با توجه به اهمیت این موضوع در کشور تاکید کرد.

 آمقی رودسری با تاکید بر اینکه ۳۰ سال در مطالعات انسانی یک نسل محسوب می‌شود افزود: با توجه به این مهم و اینکه هر کارمند پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته می‌شود می‌توانیم ادعا کنیم که ۳۰ سال اول را در کنار یکدیگر طی کردیم و این زمان ساختاری را به عنوان موسسه رازی شعبه شمال غرب کشور ایجاد کرده که دارای ۲ وجه اصلی روابط انسانی و روابط کاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.