سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از ۶۰ نفر از کارکنان اورژانس خراسان جنوبی

به مناسبت ۲۶شهریور روز ملی اورژانس و فوریت‌های پزشکی در مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از ۶۰ نفر از کارکنان اورژانس استان تجلیل شد.

رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان در این مراسم گفت: در خراسان جنوبی ۸۶ پایگاه زمینی، ۲پایگاه هوایی اورژانس و ۴ پایگاه آموزشی فعالیت دارند.

حسینی گفت: رشته اورژانس در دانشگاه‌های شهرستان‌های بیرجند، طبس، فردوس و قاین تدریس می‌شود.

وی افزود: به تازگی برای خرید تجهیزات ۴ میلیارد تومان به اورژانس استان اختصاص یافته است.

مدیر کل مدیریت بحران خراسان جنوبی با تجلیل از کارکنان اورژانس در امر خدمت رسانی در حوادث گفت: اورژانس خراسان جنوبی در زمان رسیدگی بر بالین بیماران و افراد مصدوم در حوادث، همواره در کشور رتبه اول تا دوم را داشته است

آخوندی گفت: به کارگیری نیرو‌های متخصص و متعهد، بزرگترین سرمایه برای اورژانس است و به روز رسانی امکانات و تجهیزات اورژانس باید در اولویت قرار گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این مراسم گفت: همواره به دنبال رفع مشکلات و تامین تجهیزات و بخش اورژانس در استان هستیم.

موسوی میرزایی با اشاره به شغل حساس و مهم کارکنان اورژانس در خدمت رسانی و کمک به بیماران و مصدومان در حوادث گفت: هر کس که جان یک انسان را نجات دهد گویا جهان را احیا کرده است. 

وی خطاب به کارکنان اورژانس گفت: شما از جمله افرادی هستید که در اولین مرحله از بروز حوادث، بر سر بیماران حاضر می‌شوید و خدمت ارائه می‌کنید و در کنار نیرو‌هایی همچون هلال احمر، مدیریت بحران و پلیس به خدمت می‌پردازید که بسیار مهم است.

در این مراسم از یک دستگاه AED الکتروشوک خودکار ویژه بیماران قلبی (دستگاهی که در هنگام بروز ایست قلبی در بیمار تا قبل از رسیدن کارکنان اورژانس اطلاعات مورد نیاز بیمار را منتقل می‌کند) رونمایی شد.

این دستگاه در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و فرودگاه‌ها نیز به کار می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.