سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر: چالش من با وزارت و کمیته این است که پول کشتی را بدهید/ برخی روسای فدراسیون ها وزیر را گول می زنند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: چالش من با وزارت و کمیته این است که پول کشتی را بدهید و همیشه کشتی بوده که در المپیک مدال‌آوری کرده است.

مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی فدراسیون کشتی و تجلیل از مدال‌آوران سال ۱۴۰۳ در رقابت‌های المپیک و جهانی، امروز (چهارشنبه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان و پیشکسوتان در سالن همایش‌های فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر افتتاح پروژه‌های عمرانی فدراسیون کشتی از جمله سالن چند منظوره شهید بابانظر، ساختمان جدید سازمان لیگ کشتی شهیدان میرشاکی، جاده تندرستی و بوستان، پارکینگ با ظرفیت ۷۰۰ خودرو، از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی ایران و کادر فنی در بازی‌های المپیک پاریس، رقابت‌های جوانان و نوجوانان جهان با اهدای هدایای ارزشمند نقدی تجلیل شد.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: خدمت ریاست محترم مجلس و تمام مدعوین خیر مقدم عرض می‌کنم. من حرفم را راحت می‌زنم و حتی شهید رئیسی نیز می‌گفت دبیر با پدرش تعارف ندارد.

وی ادامه داد: در کنار آقای قالیباف بودن خیلی چیز‌ها یاد گرفتم از جمله وقت برای کار گذاشتن و خیلی از چیز‌های دیگر. برخی افراد هم مسیر زندگی آدم را عوض می‌کنند و من هم گیر آدم‌های کاربلد افتادم و خیلی چیز‌ها را یاد گرفتم و جا دارد تشکر کنم که همیشه به کشتی لطف داشتید و زمانی هم که قهرمان المپیک شدم سربازش در باشگاه پاس بودم.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه با این بودجه، کشتی خیلی مدال گرفته است، در عین حال گفت: با این بودجه دیگر نمی‌شود کاری کرد. حدود ۱۵۰ میلیارد وزارت ورزش به ما بودجه می‌دهد. هفته پیش ۴۰ نفر به اسپانیا اعزام کردیم که فقط بلیت هر نفر ۱۳۵ میلیون شد. بابت هر شب هتل هم برای هر نفر هم ۲۴۰ یورو که این فقط یک اعزام ما بود در حالی که سالی ۶۰ اعزام داریم. چالش من با وزارت و کمیته این است که پول کشتی را بدهید. بسیاری از فدراسیون‌ها ۲ سال مانده به المپیک وزیر را گول می‌زنند و می‌گویند ما مدال می‌گیریم تا بودجه شان را سریع بگیرند، اما همیشه کشتی بوده که در المپیک مدال‌آوری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با این بودجه اعزام‌ها خیلی کم می‌شود. قبل از من اعزام‌های کشتی ۲۴ یا ۲۵ بوده است در حالی که الان نوجوانان و جوانان را هم به تورنمنت‌های خارجی اعزام می‌کنیم.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ادامه داد: هیچ زمانی در دوران قهرمانی برای پول حرف نزدم، اما باید از حق بچه‌ها دفاع کنم. مثلا ۸۰ سکه به قهرمانان می‌دهند سکه ۴۰ میلیون است، اما ۵ میلیون حساب می‌کنند. این خیلی کم لطفی است. کمیته المپیک کار خوبی کرد که ۱۰ میلیارد همانجا به قهرمانان داد. البته مالیات کم شد، اما قرار است این مشکل حل شود، پاداش که کسر مالیات ندارد و قول دادند آن را پرداخت کنند. وزیر ورزش هم باید خیلی زود پاداش‌ها را بدهد. اگر رئیس جمهور وقت ندارد، وزیر از خودش بگذارد و هفته بعد جوایز بچه‌ها را بدهد. ما هم برای اولین بار به بچه‌ها از درآمد خودمان جایزه دادیم. به طلایی‌ها ۶ میلیارد و دویست می‌دهیم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: حق ما در کشتی خیلی بیشتر از ۱۰ طلای المپیک است و حتما باید بیشتر بگیریم. پاداش ما برای نفر دوم یک میلیارد و نفر سوم ۵۰۰ میلیون تومان به همراه حقوق است.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: ما مثل فوتبال و والیبال یک فدراسیون نیستیم و آزاد و فرنگی هر کدام یک فدراسیون هستند. آقا هم فرموند و اسم بردند که به کشتی برسید. وقتی کشتی مدال می‌آورد باید به آن برسید. دوستان می‌گویند خوب سازندگی کردید. ما باید کار کنیم و منتی هم نگذاریم. اگر نشده قبلی‌ها نکردند. در این مملکت پول هست و می‌شود خیلی کار‌ها کرد. حق مردم ما بیشتر از این هاست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.