سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبه گری صیانت از حقوق عامه و مبارزه با فساد

دادستان مرکز خوزستان گفت: مطالبه گری صیانت از حقوق عامه و مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد با جد آن را پیگیری خواهم کرد.

امیر خلفیان در دیدار با حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی و جمعی از روسای و اعضای مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز و شعب تخصصی ویژه عشایر، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند شورای حل اختلاف در حل و فصل پرونده های مهم، گفت: بی شک شورای حل اختلاف با اقدامات مثبت خود در حل منازعات و دعاوی مردم موثر بوده است.

وی افزود: خدمتی که اعضای شوراهای حل اختلاف ارائه می دهند ریشه ای است و از ریشه صلح و سازش را بین مردم برقرار  و کدورت ها و کینه‌ها را از بین برده و برادری،  برابری و محبت را نهادینه می کنند و به امنیت و آرامش استان کمک می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان خاطر نشان کرد: امروز شوراهای حل اختلاف جایگاهی واقعی خود را پیدا کرده است  و علما ، بزرگان ، ریش سفیدان و سران طوایف باید بیش از گذشته در این زمینه ما را یاری کنند تا بتوانیم فرهنگ حسنه صلح و سازش را بیش از پیش در جامعه نهادینه کنیم.

وی استفاده از ظرفیت بزرگان و سران اقوام در از بین بردن سنت های غلط را اثرگذار دانست و گفت: امروز دوران خشنونت و جاهلیت تمام شده و با استفاده از توانمندی های سران، بزرگان عشایر و اقوام سنت های غلط و نادرست را در استان ریش کن کنیم و برای تحقق آن فعالیت های فرهنگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خلفیان در ادامه بیان کرد: در برابر تخلف، تعرض به حقوق مردم، مرتکبین جرائم خشن و اخلال در نظم عمومی، حمل و نگهداری اسلحه غیر مجاز، مبارزه با فساد و برخورد با ترک فعل مدیران ناکارآمد قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

وی بر حمایت دادستانی از مطالبه گری درست و قانونی تاکید کرد و گفت: بعنوان مدعی العموم از سازمان ها و دستگاه ها در عدم انجام وظایف خود مطالبه گری خواهم کرد و مطالبه گرانی که از طریق درست و قانونی حقوق مردم را مطالبه می کنند حمایت می کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نوکری و خدمت به مردم را افتخاری بزرگ و ارزشمند دانست و افزود: مردم تکیه گاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و مردم این استان، مردمانی ولایی، شهید پرور، فهیم، صبور، قانع و لایق خدمات بزرگ و ارزنده ی هستند و بنده نیز برای جهاد و خدمت شبانه روزی به مردم خوزستان تلاش می کنم.

 رئیس توسعه حل اختلاف استان، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، شورای حل اختلاف جهت کاهش ورودی پرونده به دادسرا و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سنت های غلط را یک ظرفیت مناسب عنوان کرد و گفت: شورای حل اختلاف بعنوان یک نهاد با مشارکت مردمی، اقدامات و فعالیت های بسیار ارزنده ی جهت حل و فصل دعاوی و اختلافات بین مردم داشته و همواره در روند گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه نقش بی بدیلی ایفا می کند.

وی افزود: صلح و سازش اهمیت بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها دارد و در دعاوی نیز، این اصول به ‌عنوان راه‌حل‌های مؤثری برای حل ‌و فصل اختلافات قلمداد می‌شوند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: صلح و سازش یک ظرفیت ارزشمندی است که ریشه در دین، فرهنگ و تاریخ ما دارد و یکی از نهادهایی که در تعمیق و ترویج این فرهنگ موثر می باشد شورای حل اختلاف است چرا که این نهاد جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد.

این مقام قضایی در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۲ با تلاش و همت جهادی اعضای شعب ویژه عشایر، صلح یاران، ستاد صبر، کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و زندان، بزرگان و سران اقوام تعداد پرونده های مهم و محکومین به قصاص بیش از ۲۳۵ فقره با صلح و سازش مختومه و در ۶ ماهه اول امسال حدود ۱۰۰فقره از این پرونده ها منتهی به صلح و سازش شده اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.