سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتضاح فوتبال بین‌المللی می‌شود؛

مغز‌های کوچک زنگ زده و چسبیده‌ها به صندلی فوتبال

کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی هیئتی را برای بررسی شرایط میزبانی ایران به کشورمان روانه خواهد کرد.

یک شرکت استرالیایی قرار است از سوی AFC برای بررسی امکانات فوتبال ایران به کشور سفر کند و اگر تاییدیه لازم را ندهد، ممکن است بخاطر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای، فوتبال ایران تعلیق شود.

فدراسیون فوتبال و در راس آن آقای مهدی تاج با وجود اطلاع از قانون هنوز دریافت مجوز حرفه‌ای را جدی نگرفته است.فوتبال ملی و باشگاهی ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای به جز بند و تبصره‌های مختلف ابتدا باید مشکل ورزشگاه‌ها را حل کند.

این اتفاق در حالی است که بازی ایران و قرقیزستان هم در فولاد شهر برگزار شد باید قبول کرد این ورزشگاه اگر چه در بین ورزشگاه‌های موجود کار ایران را برای این بازی حل کرد، اما اگر کشور‌های میهمان چه در رده ملی و چه باشگاهی اعتراضی به نحوه میزبانی از جمله امکانات سخت افزاری داشته باشند، کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را بررسی خواهد کرد.

کمترین ضرر میزبانی غیر حرفه‌ای از آسیایی‌ها در رده ملی و باشگاهی گرفتن میزبانی از ایران است و در بالاترین حد آن تعلیق فوتبال تا زمان اصلاح شرایط مجوز حرفه‌ای است. به تازگی وزیر ورزش و جوانان مذاکراتی را برای استفاده از ورزشگاه مشهد با آستان قدس و مسئولان استانی داشته است و قول دادند که بازی‌های ملی و باشگاهی بین المللی تا زمان آماده شدن ورزشگاه آزادی و تختی در این ورزشگاه برگزار شود.

استفاده از ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد حکم تسکین مقطعی را برای فوتبال دارد و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید در این زمینه فکری عاجل کنند.این که برخی کشور‌های همسایه با دیده تمسخر به میزبانی کشور بزرگ ایران نگاه می‌کنند ودر فضای مجازی منتشر می‌شود نتیجه مدیریت بد در فوتبال و در بُعد کلی‌تر ورزش ایران است.

مدیرانی که ته مانده برنامه‌های ذهنشان هم سال‌های قبل خرج کرده اند، اما حاضر نیستند فوتبال را رها کنند. نام‌های تکراری در فدراسیون فوتبال از رئیس و نایب رئیس تا سرپرستی تیم ملی برای فوتبالدوستان واقعی و عاشقان فوتبال نام‌هایی مشمئز کننده است.

مدیران جوان و شایسته سال‌هاست پشت خط این افراد مانده‌اند و مجمع فدراسیون فوتبال به عنوان یک باند بزرگ تصمیم را به سود رفقا و به ضرر فوتبال ایران می‌گیرد. احمد دنیا مالی مدت زیادی نیست که بر مسند ریاست ورزش ایران نشسته است، اما کار سختی دارد او بهتر از هر کسی این چسبیده‌ها را می‌شناسد.

اینجا فقط بحث سخت افزاری فوتبال نیست برنامه ریزی‌های غلط و تصمیم‌های رفاقتی بیشتر از زردی چمن خودش را نشان داده است.در حکم‌های صادره و انضباطی هم تمایز و تبعیض و رفیق بازی و من بمیرم تو بمیری موج می‌زند.رای بیرانوند هنوز اعلام نشده است؛ قانون سقف را بعد از اتمام زمان نقول و انتقالات عوض کردند هر روز قانون نقل و انتقالاتی جدید بر حسب منافع تیم‌های خاص و فدراسیون وضع شد.

قانون سقف قرارداد وقتی تغییر کرد که چند تیم خاص سقف را دور زدند و به چه کنم افتادند و فدراسیون هم که از چالش و اجرای قانون فراری است برای اینکه وارد دعوای انضباطی و حقوقی نشود صورت مسئله را پاک کرد چرا که زورش به این باشگاه‌ها و هوادارانشان نمی‌رسید.توجیه این موضوع که به نفع فوتبال است که نمایندگان ایران در آسیا سقف شان بالا برود آیا امروز به مغز‌های زنگ زده شما خطور کرد؟ امروز که خیلی از تیم‌ها متضرر شدند و بازیکن از دست دادند و نتوانستند آنطور که باید تیم‌های خود را ببندند؟

پرونده‌های زیادی در کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال درجریان است در کمیته وضعیت بازیکنان نیز به همین شکل؛ آیا صدور رای بیرانوند یا دیگر افرادی که مشهور ترند برای شما هزینه دارد که این‌همه تاخیر در آن وجود دارد و در برخی موارد مشابه چرا رای به سادگی و سرعت تمام صادر می‌شود؟

آقای دنیا مالی این حال و روز بخش بزرگی از ورزش است که نیازمند خون تازه است و فسیل‌های سابق باید به یکباره از این فوتبال بروند اگر قرار است تحولی رخ دهد.

لوگوی تخت جمشید و لوگوی خلیج فارس از لباس تیم‌های استقلال و پرسپولیس حذف می‌شود، اما صدا از فدراسیون فوتبال در نمی‌آید.مگر نه اینکه این صندلی باید حافظ منافع ایران در مجامع مرتبط بین الملل باشد؟

خلاصه کلام اینکه فوتبال از این مغز‌های کوچک زنگ زده و از این صندلی پرست‌ها خسته شده است وقت رسیدن خون تازه است آن‌هم نه از داخل فدراسیون فوتبال بلکه از دل مجمع باید افرادی که ایادی فدراسیون نشین‌ها هستند کنار گذاشته شوند.

حربه تهدید به تعلیق سال هاست سلاح این افراد است و همین برای عقب ماندن فوتبال ایران کافی است شاید تعلیق هم بهتر از ماندن این نفرات در راس فدراسیون فوتبال باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
خدایا شر فوتبال را از سر این مردم که محتاج شغل مسکن و ازدواج هستند کم بفرما
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
اصلاً مگه ورزشگاه داریم، این خرابه ها از چند سال قبله تازه دارند بازسازی میکنند به اسم ورزشگاه ، معلوم نیست بودجه ای که میگیرند چیکار میکنند با این همه فسادی که داره،کدوم رشته ورزشی اینقدر براش هزینه میشه تازه آبرو بر هم هست
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
آیا ورزشگاه تازه تاسیس مس کرمان هم نمی تونه کمک کنه؟
البته من اطلاع درستی ندارم که تا چه حد تکمیل شده
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
باید همه میزبانی ها بگیره ، من تو گوگل ارت داشتم کره شمالی میدیدم برید ببینید چه ورزشگاه های داره بعد ما اونا مسخره میکنیم
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تا وقتی امثال تاج هستن همینه
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
لابی اصفهانیها در تمام فوتبال تسلط پیدا کرده
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
هر طرف رو نگاه میکنی از این مغزهای کوچک زنگ زده به چشم میخوره
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
کجای کشور سامان داره که فوتبال داشته باشه،ورزش باید توسط اهالی ورزش اداره بشه،نه نظامی،نه سیاسی
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
ظاهر قضیه رو هم نمیتونید درست کنید؟!
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
سلام یکبار و برای همیشه یک خانه تکانی جدی در ورزش لازم است انجام شود . گرفتن عکس یادگاری و تقدیم مدال ، سرپوشی برای گندکاری های بزرگان ورزش است.
حسنی
۱۰:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تازمانی تاج هست وضعیت همین است فدراسیونی فساد باشد بیشتر از انتظار نمی رود امیدی میان استرالیائی هست استرالیا هم مشکل سیاسی داریم هرکاری از دستش بر بیاد بر علیه ایران انجام میدهد