سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ونزوئلا چهارمین آمریکایی را به اتهام توطئه ضد مادورو دستگیر کرد

طبق اعلام دولت ونزوئلا یک آمریکایی دیگر به اتهام توطئه علیه نیکلاس مادورو بازداشت شد.

دولت ونزوئلا یک جاسوس آمریکایی دیگر را به اتهام توطئه برای ترور نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این آمریکایی در حالی بازداشت شده است که پیشتر سه شهروند آمریکایی دیگر، دو اسپانیایی و یک شهروند اهل چک که به دلیل نقش داشتن در توطئه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا بازداشت شدند.

به گفته دیوسدادو کابلو، وزیر کشور ونزوئلا، این جاسوس آمریکایی در حال «عکس گرفتن از تاسیسات الکتریکی، تاسیسات نفتی، واحد‌های نظامی» در کاراکاس دستگیر شد.

وزارت کشور ونزوئلا هفته قبل در بیانیه‌ای از دستگیری ۶ تبعه خارجی از جمله ۳ شهروند ایالات متحده، ۲ شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

روز ۲۹ ژوئیه (هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور ۶ سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.

مترجم: پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
همشون را اعدام کنید..تا درس عبرتی برای بقیه جاسوسان بشه