سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش و خشم گروه‌ها و کشور‌های مختلف به جنایت صهیونیست‌ها در لبنان

گروه‌ها مقاومت و کشور‌های مختلف حمله سایبری صهیونیست‌ها و انفجار وسایل ارتباطی در سراسر لبنان را محکوم کردند.

گروه‌ها مقاومت و کشور‌های مختلف دنیا سه شنبه شب با انتشار بیانیه‌های رسمی و گفتگو با مقامات لبنانی حمله سایبری صهیونیست‌ها و انفجار وسایل ارتباطی (پیجرها) در سراسر لبنان واکنش نشان داده و این اقدام تروریستی و غیر انسانی را محکوم کردند.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان، اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شهروندان لبنانی را به شدت محکوم کرد.

عراقچی در این گفتگوی تلفنی ضمن عرض تسلیت و اعلام همبستگی با دولت، ملت و خانواده شهدا و مجروحان این حادثه، برای ارائه هر گونه کمک و مساعدت برای درمان مجروحان یا انتقال آنها به تهران اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با اشاره به مجروح شدن مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تروریستی، ضمن تشکر از اقدامات درمانی فوری دولت لبنان، جویای آخرین وضعیت درمان وی شد.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز ضمن تشکر از این تماس و ابراز تسلیت و همدردی و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان، بر پیگیری جدی این حادثه تروریستی از سوی دولت لبنان تاکید کرد.

فرستاده ویژه سازمان ملل 

ژانین هنیس پلاسچارت فرستاده ویژه سازمان ملل در لبنان حمله رژیم صهیونیستی به وسایل ارتباطی (پیجر) محکوم کرد و هشدار داد که این حملات بسیار نگران کننده است و منجر به تشدید تنش می‌شود.

وی گفت: این حملات بسیار نگران کننده و موجب افزایش تنش‌ها می‌شود.

مصر

 «بدر احمد عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر در گفتگوی تلفنی با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی‌اش، همبستگی ملت و دولت قاهره با بیروت در اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 وی همچنین پیام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر را به نجیب میقاتی همتای لبنانی‌اش را ابلاغ کرد. السیسی اعلام کرد که قاهره از لبنان در رفع نیازهایش در این شرایط سخت حمایت می‌کند. میقاتی نیز از همتای مصری و حمایت مداوم قاهره از بیروت قدردانی کرد.

سوریه

وزارت امورخارجه سوریه اعلام کرد: اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان در لبنان را بشدت محکوم می‌کنیم. تجاوز به لبنان بیانگر تمایل اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ و عطش سیری ناپذیر برای خونریزی بیشتر است. سوریه همبستگی قدرتمند خود را با ملت برادر، لبنان اعلام و بر قرار گرفتن در کنار حقش برای دفاع از خود تاکید می‌کند.

سوریه از همه کشور‌های جهان و ملت‌ها خواست که این جنایت تروریستی را محکوم کنند.

عراق

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در پی وقوع انفجار پیجر‌ها در لبنان دستور اعزام کادر پزشکی و تیم‌های اورژانس به لبنان را با هدف کمک رسانی و کاهش رنج و درد غیر نظامیان مجروح بی گناه صادر کرد.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت عراق، تحولات امنیتی خطرناک در لبنان و حمله سایبری رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند که منجر به شهادت و مجروح شدن افراد زیادی از غیرنظامیان شد.

«باسم العوادی» سخنگوی نخست وزیری عراق گفت: این حوادث، در کنار تهدید‌ها و سایر حملات پی در پی رژیم غاصب صهیونیستی و تهدید به جنگ گسترده علیه لبنان، نیازمند مداخله فوری بین المللی برای جلوگیری از کشیده شدن اوضاع به سمت گسترش دامنه جنگی است.

وی افزود که حملات رژیم صهیونیستی ماه‌ها ساکنان نوار غزه و غیرنظامیان در کرانه باختری و جنوب لبنان را هدف قرار داده است و منجر به رنج آنها شده و هیچ مانعی برای ارتش اشغالگر در برابر اجرای طرح هایش برای گسترش و اشغالگری بیشتر وجود ندارد. جناب نخست وزیر دستور اعزام کادر پزشکی و تیم‌های اورژانس به لبنان برای کمک فوری به غیرنظامیان مجروح شده را صادر کرده است.

گردان‌های حزب الله عراق

گردان‌های حزب الله عراق نیز در واکنش به این اقدام تروریستی گسترده رژیم صهیونیستی در لبنان افزود: جنایت علیه لبنانی‌ها سبب افزایش بسیج مردم حامی مقاومت و خشم آنها شده و برادرانمان در حزب الله را قدرتمندتر خواهد کرد. ما تمام امکانات خود را در اختیار برادرانمان در لبنان قرار می‌دهیم، برای رفتن با آنها به سمت آخرین مرحله (از نبرد با صهیونیستها) در نهایت آمادگی قرار داریم.

نجبای عراق

️مقاومت اسلامی نُجَبای عراق در خصوص انفجار پیجر‌ها در لبنان در بیانیه‌ای گفت: ضمن حمایت کامل از آزادیخواهی ملت‌های عربی، بر پشتیبانی از حزب‌الله در رویارویی با صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و متحدان‌شان تاکید می‌کنیم. به همگان اطمینان می‌دهیم که این حملات تروریستی، اثری جز تحکیم پایداری، سربلندی و عزت دلیرمردان مقاومت ندارد.

یمن

«هاشم شرف الدین» سخنگوی دولت تغییر و سازندگی یمن گفت: این جنایت وحشیانه نقض آشکار قوانین بین الملل و نادیده گرفتن فاحش حیات انسانی است. استفاده از پیجر به عنوان ابزاری برای کشتار ومجروحیت لبنانی‌ها روان تشنه صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد که تشنه خون‌های نادیده گرفته انسان‌ها هستند.

شرف الدین همچنین با ملت لبنان و خانواده قربانیان ابراز همبستگی کرد و این حادثه را تسلیت گفت و تأکید کرد که ملت یمن اطمینان کامل دارد که این اقدام بزدلانه، بر عزم مقاومت اسلامی لبنان برای شکست رژیم صهیونیستی در راه قدس و در نبرد دفاع از لبنان و فلسطین خواهد افزود.

انصارالله یمن

«محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن نیز از این اقدام رژیم صهیونیستی در حق ملت لبنان به جناتی یاد کرد که حاکمیت لبنان را نقض کرده است.

وی با ابراز تسلیت و همبستگی با خانواده شهدای مقاومت اسلامی لبنان، تأکید کرد: لبنان توانانیی عبور از همه این چالش‌ها را دارد. مقاومت قدرتمند لبنان همچنین توانایی بازدارندگی در برابر اسرائیل را داشته و در مقابل هرگونه تشدید تنش احتمالی علیه لبنان می‌تواند هزینه زیادی را به تل آویو تحمیل کند.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز گفت: لبنانی‌ها امروز قوی‌تر از آن هستند که عملیات پیچری دشمن بر آنها تاثیر بگذارد. تجاوزات هر اندازه که باشد، تنها سبب افزایش عزم و اراده و جهاد و اصرار مقاومت اسلامی بر شکست رژیم صهیونیستی خواهد شد.

جمعیت علمای یمن

جمعیت علمای یمن با محکوم کردن این جنایت تاکید کرد: تجاوز رژیم صهیونیستی اقدامی بزدلانه برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌هایش است. حمله سایبری خیانتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم، که این تشدید تجاوزگری بزدلانه برای سرپوش گذاشتن بر شکست هایش انجام شد.

اردن

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر اردن در گفتگوی تلفنی با نجیب المیقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، گفت که دولت امان حامی بیروت، امنیت، حاکمیت و ثبات آن است و اقدام اخیر را محکوم می‌کند.

وی در این تماس تلفنی، پیام عبدالله دوم شاه اردن را به میقاتی ابلاغ کرد. عبدالله دوم بر کمک رسانی پزشکی مورد نیاز بخش پزشکی لبنان برای درمان هزاران شهروند لبنانی که در نتیجه انفجار پیجر‌ها زخمی شدند، اعلام آمادگی کرد.

الصفدی نیز بر ضرورت توقف تشدید تنش خطرناک در منطقه از طریق توقف فوری تجاوز اسرائیل به غزه و تشدید حملات این رژیم بر کرانه باختری تأکید کرد و گفت که اردن مخالف هرگونه اقدامی است که امنیت، ثبات، سلامت شهروندان لبنانی را تهدید می‌کند و این اقدامات را محکوم می‌کند.

جنبش امل لبنان

جنبش «امل» به ریاست نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این باره اعلام کرد: این جنایت بزرگی را که رژیم صهیونیستی مرتکب شد و منجر به شهید و زخمی شدن شمار زیادی از لبنانی‌ها شد، محکوم می‌کنیم.

این جنبش رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که این جنایت، هرگز لبنانی‌ها را از ادامه مقاومت و دفاع از سرزمین خود در رویارویی با نقشه‌های رژیم اسرائیل بازنخواهد داشت. نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نباید فقط به محکوم کردن این تجاوز بسنده کنند، بلکه باید تدابیر فوری که زمانش فرا رسیده، اتخاذ کنند.

حماس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه شنبه شب اعلام کرد که این عملیات تروریستی، در چارچوب تجاوزات همه جانبه دشمن صهیونیستی علیه منطقه تحت حمایت‌های آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه‌ حماس آمده است: اقدام دشمن صهیونیستی با هدف قرار دادن شهروندان لبنانی و مراکز غیرنظامی و خدماتی از طریق منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف که به شهادت ۹ نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر منجر شد، بشدت محکوم است و تاکید می‌کنیم که این جنایت همه قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرده و ما دولت رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامد‌های این جنایت خطرناک می‌دانیم.

در این بیانیه تأکید شده است که ادامه جنایات دشمن تنها شکست و ناکامی بیشتر را برای رژیم اشغالگر به ارمغان می‌آورد.جنایات دشمن صهیونیستی هرگز اراده ملت‌های آزاده ما را تضعیف نمی‌کند و عزم مبارزان مقاومت را در هم نمی‌شکند.

حماس افزود: ما جهاد و جانفشانی‌های برادرانمان در حزب الله و عزم آنان بر ادامه حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در غزه را می‌ستاییم و همبستگی کامل خود را با ملت لبنان و برادرانمان اعلام می‌داریم و به خانواده‌های قربانیان این جنایت صمیمانه تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان هم شفای عاجل مسئلت داریم.

جهاد اسلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران اسرائیلی با منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی در لبنان، جنایتی جنگی است که منجر به آسیب به تعداد زیادی از غیرنظامیان که در خانه‌های خود در امان بودند، شده است.

در این بیانیه آمده است: متوسل شدن دشمن به این گزینه نشان دهنده میزان ناامیدی و محدود بودن گزینه‌هایی است که این رژیم پس از ضرباتی که از جبهه‌های پشتیبانی از مردم فلسطین دریافت کرده، در اختیار دارد.

جنبش آزادگان فلسطین

در بیانیه این گروه آمده است: این جنبش اعلام کرد که حماقت نتانیاهو، رژیم اسرائیل را به پرتگاه سوق خواهد داد. تجاوز وحشیانه به لبنان دوست داشتنی را محکوم می‌کنیم.این جنایت هولناک علیه حاکمیت لبنان، ادامه زورگویی و قلدرمآبی نتانیاهو و کابینه افراطی آن برای فرار به جلو با حمایت و انتقال نبرد به جبهه شمالی (با لبنان) است.

جنبش آزادگان فلسطین تأکید کرد: نتانیاهو گمان می‌کند که با گشودن جبهه لبنان، عمر دولتش از طریق ادامه حالت فوق العاده موجود با ادامه جنگ و گسترش دامنه آن ادامه خواهد یافت. اطمینان داریم که نتانیاهو ده‌ها برابر خسارت‌ها و تلفاتی که در نوارغزه متحمل شد، در لبنان با آن روبرو خواهد شد، مطمئن هستیم که مقاومت اسلامی لبنان و محور لبنان پاسخ سختی به این جنایت خواهند داد.

در پی انفجار دستگاه‌های ارتباطی به نام «پیجر» در مناطق مختلف لبنان به ویژه بیروت و براساس آخرین آمار، تاکنون یازده نفر از جمله یک دختربچه شهید و چهار هزار لبنانی زخمی شده‌اند.

به دنبال این انفجارها، حزب الله لبنان در بیانیه‌هایی اسرائیل را مسؤول انفجار پیجر‌ها دانست و گفت:قطعا اسرائیل تقاص پس خواهد داد. پس از بررسی تمام وقایع، داده‌ها و اطلاعات موجود در مورد حمله‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن صهیونیستی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه می‌دانیم که غیرنظامیان را هم در برگرفت و منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر شد. دشمن خیانتکار و جنایتکار بابت این تجاوز گناه آلود، قطعا تقاص پس می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۱
..
۱۱:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
واقعا رژیم صهیونسیتی باند تروریستی است .
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
دمش گرم همه رو به درک واصل کرد
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
انشاالله تا باشه از این عملیات ها باشه
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
وقتشه که بانوان عزیزه کشورمون با پخته مقبوله به این جنایت صهیونیستها پاسخی قاطع و کوبنده داده و انتقام سخت و فوقه سری را ازین صهیونیستهایه معلوم بگیرند
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
بیانیه های متفاوت حرف... فقط
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
جنایت نیست علم است. در ثانی ملت ها و کشورهای جهان از کشته شدن تروریست جماعت خوشحال هم هستند.
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
منظور
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تا تو بیای بفهمی تخته سیاه کدوم وره همه مدرکم گرفتن
نقاشیتو کشیدی بیا بت نمره بدم گلم.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
نتیجه سبک شمردن دشمن.حماس با حمله 8 اکتبر خودکشی کرد.گروههای مقاومت مثل جنگ سال 2008 نیستن.نفوذ داره کار خودش میکنه.همون کاری که نفوذ با طبیعت آب منابع معادن و...ایران کرد
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
3000 زخمی با کمترین هزینه واقعا ناراحتم
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
الهی بحق فاطمه زهرا،اللهم عجل لولیک الفرج بخدا ک کار فقط بدست این امام عزیز برمیاد،این بی عدالتی ها و ظلم ها رو ایشون میتونه از بین ببره
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
یکی از این کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر اینم اقدام رو محکوم نکرده
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
این کار را با ایران هم انجام دادند اما کشف شد همون های که داخل موشک استفاده میشد اگه یادتون باشه.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
خدایا خودت مراقبت همه ما باش
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
ای ملتهای جهان مخصوصا کشورهای اسلامی،همه با هم باید در یک لحظه اسرائیل رو بکشیم و بخدا ک بخش بزرگی از گرفتاریهای جهان تمام میشه،دوست دارید این اتفاق ها تو کشورهای شما هم پیش بیاد؟که بفهمیم ک چقدر دردناکه
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
مواد خوراکی -ونوشیدنی -آدامس - انواع میوه و........ خارجی هرگز استفاده نکنید غربیها در رس آن امریکا و اسرائیل نجس بعلت ناتوانی در جنگ به این حرکات غیر انسانی برای کشتن مسلمانان برنامه ریزی کردن این آدمکش ها از هر ترفندی برای ضربه زدن استفاده میکنند .
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
آره بوالله
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
خدا وکیلی اینایی که اسم آوردی اصلا تو فضای بین الملل محلی از اعراب دارن؟
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
یاد کتاب تو رودتربکش از نویسنده اسرائیلی افتادم که همه داستانهای واقعیش در باره ترور ها بود یکی از ترورهایشان که ده ها نفر را به این طریق کشته بودند از طریق جا گذاری مواد منفجره داخل پاکت پست بود که بعد باز شدن منفجر می شد
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
لعنت خدا بر آمریکا و اسراییل حروم زاده
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
برن اون شرکتی که پیجر گرفتن ازش آتیش بزنن
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
سربازان گمنام اسرائیل وتشکیلاتش واقعا یه سر وگردن از دنیا بالاترن.....کارشون حرف نداشته آبرومون رفت رسما
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
احتمالا آبروی تو رفت که مریدت از گیج های دست مردم هم واسه ترور آدمهای عادی استفاده میکنه.
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
گروه جهادی مدرسه ما هم محکوم کرده
مدرسه طباطبایی روستای شترخار
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
«شهادت و مجروح شدن افراد زیادی از غیرنظامیان...»

خود حزب الله اذعان کرده که از ده نفر تلفات اعلام شده دیشب نه نفرشان از نظامیان حزب الله بودند.
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
همه شون از حزب الله بودند؟!
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
مرگ بر پیجر
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
دم سربازان گمنام حضرت موسی گرم
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
انشالله سرعزیزانت بیادتاخوب بسوزی
چ.ک
۰۹:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
دق مرگ بشی انشاالله اونها برای تو و من دارن با اسرائیل نبرد میکنن
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
تویی ک اینو گفتی دعای بد برات نمیکنم،ولی معلومه جز آذمها نیستی چون اگ بودی حداقل مث این خارجیا ک مسلمون نیستن ولی انسانن غمگین میشدی ننگ بر توباد
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
بابا این طرف خودش اسرائیلیه بعد میگی آنها بخاطر ما دارن میجنگند.
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
یه نیروی مقاومت رو میخوان بکش هزار تا آدم عادی رو میکشن تا توش یکی نیروی مقاومت باشه اینکه دمش گرم نداره، اونم با همکاری 10 تا کشور دیگه!
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
حضرت موسی از دست همینها دق مرگ شد
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
به درک .................به ما چه ؟
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
درک ب سرت بیاد کفتار،جنگ مایت اما تو کشور دیگ مردم دارن جووون میدن کثیف حروم لقمه
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
به تو ربطی نداره چون خودت از ارتش سایبری اسرائیل هستی.
مریم
۰۸:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
اسرائیل خیلی خیلی نفوذ داره و همه جا هست
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
واقعیت تلخیست و قبول دارم متاسفانه
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
پیجر استفاده میکنند هنوز؟نمیدونن اکنیت پیجر از یه موبایل امروزی چقدر کمتره؟آیفون امنیتش خیلی بیشتره.لوکیشنت رو ببندی خود خدا فقط میتونه پیدات کنه
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
اتفاقا اعلام کردن گوشی های شیائومی و آیفون همین بلاهارو ممکنه سر صاحبشون بیارن مخصوصا اپل ک کلا جاسوسیه
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
این خبر شبیه داستان فیلم های هالیوودی هست
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
بابا اینها دهها بار از این کارها کردند متل فروش قطعات دستکاری شده که در ساخت موشک ها بکار میره، چند سال پیش بیش از ده هزار سوکت حاوی مواد منفجره ه به ایران فروختن که از راه دور منفجر بشه که ایران فهمید. به این نمیگن حمله سایبری این اسمش خرابکاریه.
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
وااا چه بد
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
خشم را رها کنید شهامت ندارید انتقام بگیرید مخصوصا ایران
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
نقطه زنی در این حد آخه