سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخابی: سپاهان به مورایس باخت/ مشکل عمق دفاع هیچ وقت حل نمی‌شود

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان درباره شکست این تیم برابر تیم الوحدات اردن در هفته اول لیگ سطح دوم آسیا توضیح داد.

حسین چرخابی پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره باخت این تیم اصفهانی برابر تیم الوحدات اردن در هفته اول لیگ سطح دوم آسیا اظهار کرد: هنوز هم مشکلات سپاهان حل نشده است و مثل اینکه هیچ برنامه‌ای برای حل شدن آن پیدا نمی‌شود.   سپاهانی‌ها در زمان یارگیری، فوروارد  و هافبک و عناصر تهاجمی گرفتند، اما آقای مورایس! فوتبال فقط حمله کردن نیست و دفاع کردن هم هست.  

او افزود: من چند سوال از مورایس دارم. آقای مورایس! تیم شما صاحب توپ است و حمله می‌کند و در یک سوم دفاعی حریف هست و ۱۰ نفره از بازیکنان شما هم به  نیمه زمین حریف آمدند و این درست است، اما من می‌خواهم بدانم وقتی که توپ را در یک سوم زمین حریف از دست می‌دهید، شما چه برنامه‌ای دارید. آیا تفکری هست که سریعا توپ را از حریف بگیرید و اجازه ندهید حریف خیلی راحت به شما ضدحمله بزند؟ آیا هافبک‌های  وسط تیم شما کاری برای دفاع کردن انجام می‌دهند و آیا وظیفه‌ای دارند یا نه! آیا خط حمله تیم شما وقتی توپ را از دست می‌دهد، تلاش می‌کند توپی که از دست داده بگیرد؟ هیچ کدام از این‌ها در سپاهان اجرا نمی‌شود و  حریفان  چه تیم‌های داخلی و چه تیم‌های خارجی دست سپاهان را خواندند و می‌دانند که چطور به این تیم ضربه بزنند.  

چرخابی گفت: تیم الوحدات هم دقیقا به همین صورت بازی می‌کرد و این تیم اردنی بازی سپاهان را دیده بود و  بازیکنان این تیم عقب نشینی به زمین خودشان  کردند و توپ که می‌گرفتند سعی می‌کردند ضدحمله بزنند. تیم الوحدات با سیستم ۳-۴-۲-۱ بازی می‌کرد و وقتی که می‌خواست دفاع کند با ۵ مدافع کاملا خط عرضی را می‌پوشاند و بقیه بازیکنان هم می‌آمدند و به دفاع کمک می‌کردند. این تیم با داشتن ۲ فوروارد سریع تلاش می‌کردند که ضد حمله بزنند و گل اول را به همین صورت به ثمر رساندند و از همان جای همیشگی و عمق دفاع سپاهان گلزنی کردند. مشکلی که فکر می‌کنم هیچ موقع نمی‌خواهد حل شود. هر موقع هر تیمی از ملوان تا تیم الوحدات بگیریم وقتی به عمق دفاع سپاهان فشار بیاورد و ضدحمله کار کند صددرصد یا با دروازه بان سپاهان تک به تک می‌شود و یا اینکه موقعیت خوب گل به دست می‌آورد.  

او افزود: تیم الوحدات بازیکنانی از جمله  آکونو   و سزار در خط جلو داشت که هر موقع توپ به این ۲ بازیکن در نیمه اول رسید موقعیت خطرناک ایجاد می‌شد که یکی از این موقعیت‌ها با عبور از دفاع‌های سپاهان منجر به گل شد. نیمه دوم هم کاملا دیدیم که گل دوم الوحدات در عمق زده شد، اما این بار  ابراهیم صبرا جایگزین آکونو شد. به طور کامل مشخص بود که سرمربی الوحدات شناخت کاملی از تیم سپاهان داشت و می‌دانست که سپاهانی‌ها خسته می‌شوند و در عمق دفاع بسیار ضعیف هستند و در نیمه دوم  با وجود اینکه بازی مساوی بود و نیاز به تعویض نبود، اما سرمربی الوحدات با شناختی که از تیم سپاهان داشت، ابراهیم  صبرا بازیکن سرعتی را به زمین آورد و گل دوم را با تیزهوشی این بازیکن و ضعف کاملا مشخص دفاع وسط‌های سپاهان به ثمر رساندند. ما دیدیم که سپاهان  در دقایق آخر بازی فقط یک موقعیت داشت که آن هم دروازه بان الوحدات گرفت  و تعویض‌ها هم  هیچ کاری نتوانستند انجام بدهند. ۲ موقعیت تک به تک عالی هم الوحدات داشت که یکی را به بیرون زدند و دیگری را پیام نیازمند گرفت.   تیم مورایس در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت.  

چرخابی گفت:  آقای مورایس! یکی از مدافعان وسط تیم شما چه اشتباهی باید انجام بدهد که شما آن را تعویض کنید؟   آقای مورایس! آیا آنالیزور شما در حین بازی به شما کمک می‌کند. آیا گروه آنالیزور دارید که رفتار بازیکنان تیم و برنامه‌های حریف را اطلاع رسانی کنند تا شما بتوانید اشتباهات را برطرف کنید. من فکر می‌کنم چنین  چیزی وجود ندارد و اشتباه پشت اشتباه و از یک تیم متوسط رو به پایین یک شکست خوردیم. وقتی به تیم الهلال باختید قبول داریم چرا که آنها صد‌ها برابر شما هزینه کردند، اما شما حداقل ۴ برابر تیم الوحدات هزینه کردید و در نهایت همین تیم اردنی توانست شما را شکست بدهد. به نظرم سپاهان به مورایس باخت.  

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.