سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم:

تورم سالانه قم از میانگین کشوری پایین‌تر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: میانگین تورم سالانه کالا‌ها و خدمات در قم ۳۴/۳ درصد و در کشور ۳۴/۸ درصد است.

محمدجواد شاکرآرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در سال جاری با اعلام خبر تورم ۳۴/۳ درصدی سالیانه کالا‌ها و خدمات در قم، گفت: گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها با ۵۰.۵ درصد افزایش، بالاترین و ارتباطات با ۲۲/۲ درصد افزایش، کمترین نرخ تورم را در ۱۲ ماه منتهی به مرداد داشته‌اند.

شاکر آرانی گفت: در سنجش‌های انجام شده توسط مرکز آمار و بانک مرکزی ۱۱ حوزه از جمله آموزش بهداشت و درمان، پوشاک و کفش، تفریح و فرهنگ، حمل و نقل، کالا‌ها و خدمات متفرقه، مبلمان و لوازم خانگی، مسکن، آب، برق و گاز، هتل و رستوران، ارتباطات، خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات، ارزیابی می‌شود که بر این اساس تورم استان قم در ۱۲ ماه منتهی به مرداد سال جاری، ۵ دهم درصد از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

استاندار قم نیز در این جلسه بر کنترل هرچه بیشتر تورم در حوزه مسکن و اجاره بها تاکید کرد و گفت: استان قم در ساخت و تولید مسکن، خصوصا با اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن دارای رتبه اول در کشور است و باید کمترین نرخ تورم را در این حوزه داشته باشیم.

آقامیری بر موضوع نظارت بر واحد‌های مشاوره املاک اشاره کرد و گفت: اگر واحد مشاور املاکی بدون پروانه فعالیت کند بر اساس مصوبه شورای تامین در جا پلمب می‌شود.

وی افزود: واحد‌های مشاور املاک دارای پروانه نیز اگر دچار تخلف شوند با برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو خواهند شد.

استاندار قم ارائه تحلیل درست و عارضه‌یابی در مورد افزایش نرخ مسکن و اجاره بها را اولین گام در کنترل تورم در این حوزه عنوان کرد و گفت: از جلسه بعد تنظیم بازار، نرخ مسکن و اجاره بها به همراه تحلیل‌های دقیق ارائه و موضوعات و مشکلات این بخش بررسی می‌شود. 

آقامیری در ادامه بر امتداد خدمت رسانی مدیران استان تا آخرین ساعت ماموریت تاکید کرد و گفت: کار را باید برای رضای خدا و مردم تا آخرین ساعت ماموریت و مسئولیت به درستی انجام داد چرا که اگر یک روز بازار را رها کنیم به مردم ظلم کرده‌ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.