سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان و بلوچستان زادگاه وحدت است

مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان زادگاه هفته وحدت در کشور شناخته می‌شود.

محمد تقی صیفایی مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در همایش بزرگ وحدت و مقاومت که در تالار امام رضا زاهدان برگزار شد اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان زادگاه هفته وحدت در کشور شناخته می‌شود، زمانیکه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۶ هنگامی که در استان تبعید بود، به علمای اهل‌سنت آن منطقه پیشنهاد داد که در فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول و ۱۷ ربیع‌الاول مجالس جشن برگزار شود.

محمد تقی صیفایی ادامه داد: به فضل خداوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با وجود توطئه‌های استکبار جهانی، وحدت هر روز در جامعه پررنگ‌تر شده و علما و معتمدان شیعه و سنی استان پرچمدار این وحدت هستند.

وی بیان کرد: صدای گفتمان وحدت که بستر مهمی برای تحقق مقاومت است باید از سیستان و بلوچستان به صورت رسا، مومنانه و متحدانه شنیده شود.

مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: تفکر اصیل و انسانی و احترام به سنن، عقاید، عواطف و اعتقادات مؤمنان وحدت آفرین بوده و اینچنین وحدتی نوید بخش آینده‌ای روشن برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز گفتمان وحدت فراز و نشیب‌های زیادی از جمله تلاش شدید برای فهم دقیق مساله وحدت تا پیگیری مجدانه برای تحقق آن را طی کرده است تصریح کرد: قطعا گفتمان‌هایی که راس آن مقام معظم رهبری بوده بالنده و پیروز است.

جامعه اسلامی نیازمند اتحاد اقوام مختلف است

امام جمعه اهل سنت سرباز گفت: تفکر اصیل و انسانی و احترام به سنن، عقاید، عواطف و اعتقادات مؤمنان وحدت آفرین بوده و این وحدت نوید بخش آینده ای روشن برای کشور است بنابراین شیعه و سنی باید در کشور طوری با یکدیگر متحد باشند تا دشمن فکر ایجاد اختلاف بین مردم را در سر خود پرورش ندهد.

مولوی عنایت‌الله رسولی‌زاده اظهار کرد: جامعه امت اسلامی نیازمند اتحاد، انسجام و وحدت دارد چون زمانی که شیعه و سنی با یکدیگر متحد باشند مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام خواهند زد.

وی بیان کرد: مسلمانان، علما و بزرگان دین بارها با هوشیاری و حفظ وحدت، مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان زده و ثابت کرده اند توطئه‌های آن‌ها هیچگاه باعث بدبینی در میان مذاهب اسلامی و دوری مسلمین از هم نمی‌شود.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به اینکه هفته وحدت با شناخت امام خمینی(ره) از توطئه‌های دشمنان اسلام بنیانگذاری شد، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی از اوایل انقلاب تاکنون حرفشان وحدت بوده و است و امروز نیز وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان زبانزد خاص و عام است.

وحدت لازمه پیشرفت جامعه و امنیت پایدار منطقه

مدرس اهل سنت در حوزه و دانشگاه و امام جمعه اهل سنت سرسوره سیب و سوران نیز اظهار کرد: وحدت به معنای یکپارچگی و یکی شدن شیعه و سنی است قطعا وحدت در سیستان و بلوچستان لازمه پیشرفت دین اسلام و امنیت و آسایش در هر جا است.

مولوی واحدبخش شنبه زهی ادامه داد: باید از وحدتی که در جامعه اسلامی وجود دارد برای دفاع از مظلومیت کودکان غزه و فلسطین استفاده کرد، امروز برگزاری هفته وحدت در سیستان و بلوچستان با توجه به تنوع قومی و مذهبی که شاهد آن هستیم باعث تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت لازمه پیشرفت جامعه اسلامی و امنیت پایدار منطقه است ادامه داد: با درایت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری شیعه و سنی در ایران وحدت کلمه و وحدت عمل دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.