سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اطلاع رسانی یمن: منتظر شگفتانه‌های بی‌سابقه یمن باشید

هاشم شرف‌الدین، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن، به تشریح نقش یمن در حمایت از مقاومت فلسطین و عملیات روز گذشته نیرو‌های مسلح یمن در اصابت موشک مافوق صوت به تل آویو پرداخت.

«هاشم شرف‌الدین»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن، در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم، به تشریح نقش یمن در حمایت از مقاومت فلسطین و عملیات اخیر نیرو‌های مسلح این کشور در شلیک موشک مافوق صوت به تل آویو پرداخت.

شرف‌الدین در پاسخ به سوالی در مورد دلایل عملیات اخیر نیرو‌های مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «تشدید تنش‌ها و انجام یک عملیات نظامی کیفی در حمایت از فلسطین توسط مردم یمن، علی‌رغم سختی‌های فراوانی که در این جنگ متحمل شده‌اند، کاملاً غیرمنتظره بود. مدیریت مردمی، درایت رهبران و حقانیت خواسته‌های یمنی‌ها باعث شد یمن در میدان نبرد نقش مهمی ایفا کند و با انجام یک عملیات نظامی کیفی، از مقاومت فلسطین حمایت کند.»

وی افزود: «ملت یمن در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس، شانه به شانه نیرو‌های مقاومت فلسطین مبارزه کردند. آنها در برابر قدرتمندترین کشور‌های جهان از نظر تجهیزات، تسلیحات، فناوری و منابع مالی ایستادند و معجزات بزرگی را رقم زدند. یمن با شجاعت و مقاومتی کم‌نظیر توانست با دشمن مقابله کند و او را شکست دهد.»

شرف‌الدین با اشاره به ناکامی کشور‌های متحد غربی و آمریکا در مهار قدرت بازدارندگی یمن تأکید کرد: «مردم یمن موفق شدند تلاش‌های آمریکا، قدرت‌های مستکبر جهانی و سایر کشور‌های حامی اسرائیل را در احیای بازدارندگی، با شکست مواجه کنند. فرار ناو‌های جنگی آمریکایی از دریای سرخ، گواه حتمی کارآمدی و نقش مهم نیرو‌های یمنی در میدان مبارزات است.»

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در خصوص عملیات نظامی ویژه اخیر نیرو‌های مسلح یمن گفت: «عملیاتی که طی آن یک هدف نظامی در شهر یافا (تل‌آویو) با موشک بالستیک فراصوت هدف قرار گرفت، باعث شد شادی یمنی‌ها و مسلمانان سراسر جهان در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) دوچندان شود. علاوه بر این، مردم مظلوم فلسطین بار دیگر به شکست نقشه‌های پلید اسرائیل و قطع دست متجاوز آمریکا و کشور‌های غربی از منطقه امیدوار شدند.»

وی افزود: «این حمله در چارچوب مرحله پنجم تشدید تنش‌ها با هدف حمایت از مقاومت فلسطین انجام شد و همانطور که در بیانیه نظامی اخیر آمده است، این اقدام به هیچ عنوان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی در یمن صورت نگرفته است.»

شرف‌الدین تصریح کرد: «هدف قرار دادن قلب رژیم صهیونیستی برای تأکید بر این حقیقت بود که سرزمین‌های تحت سلطه رژیم صهیونیستی دیگر امن نیستند. اسرائیل از نظر نظامی قدرت برتر نیست و توان بازدارندگی ندارد که بتواند مانند گذشته به جرائم، جنایات و قتل عام مردم در منطقه ادامه دهد و تجاوزات او بی‌پاسخ بماند.»

وزیر اطلاع‌رسانی یمن همچنین از افزایش توانمندی‌های نظامی یمن خبر داد و گفت: «نیرو‌های مسلح یمن با حضور مداوم در میدان جنگ و رویارویی مستقیم با نیرو‌های ائتلاف، توانمندی‌های نظامی خود را افزایش می‌دهند. یمن موفق شده است قابلیت‌های نظامی خود را در زمینه‌های مختلف ارتقا دهد و با موشک‌های خود اهداف دریایی متحرک را مورد اصابت قرار دهد.»

شرف‌الدین ادامه داد: «نیرو‌های مسلح یمن با بهره‌گیری از تجربیات خود در طول ده سال گذشته، توانایی‌های نظامی خود را افزایش داده‌اند و در حال حاضر یمن سلاح‌های پیشرفته‌ای برای سلب بازدارندگی دشمن در اختیار دارد، از جمله موشک‌های فراصوت.»
وزیر اطلاع‌رسانی دولت تغییر و سازندگی یمن در پایان این گفتگو افزود: «یمن دارای تسلیحات کیفی مضاعفی است که با توجه به شرایط جنگ و در راه پیروزی مقاومت فلسطین و مردم مظلوم آن، در زمان مناسب مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همانطور که عبدالملک حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن نیز اشاره کردند، باید منتظر شگفتانه‌های غافلگیرکننده یمن باشیم.»

منبع: تسنیم

برچسب ها: یمن ، فلسطین ، موشک فراصوت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.