سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکایت لبنان به شورای امنیت از رژیم صهیونیستی در پرونده بمباران نیرو‌های امدادرسان

لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل بمباران یک خودروی دفاع مدنی در جنوب این کشور به شورای امنیت شکایت کرد.

خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به یک خودروی حامل نیرو‌های دفاع مدنی این کشور در روستای فرون از توابع شهر نبطیه، دفتر نمایندگی لبنان در سازمان ملل از رژیم اشغالگر، به شورای امنیت شکایت کرد.

خبرگزاری ملی لبنان تاکید کرد در این حمله چهار نیروی امدادرسان دفاع مدنی این کشور که در حال مأموریت برای خاموش کردن آتش سوزی ناشی از بمباران‌های رژیم صهیونیستی بودند به شهادت رسیدند.

لبنان در این شکایت، تجاوزات مکرر، عمدی و غیر قابل توجیه رژیم صهیونیستی به نیرو‌های امدادرسان و اورژانس، مراکز بهداشتی و درمانی را که نقض آشکار حقوق بشر، قوانین بین المللی و قانونی بین المللی انسانی است، به شدت محکوم کرد.

نمایندگی لبنان در سازمان ملل همچنین از شورای امنیت خواست، ضمن محکوم کردن این جنایت، رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب آن محکوم کند و آن رژیم را برای پایبندی به قوانین و عرف بین‌الملل با استفاده از همه ابزار‌ها تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که ساعاتی پیش بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان، دستکم ۳ نفر شهید و ۲ تن دیگر مجروح شدند.

در همین ارتباط شبکه المنار از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دو نوبت به شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان خبر داد.

از سوی دیگر جنبش حزب‌الله از حمله به پادگان «راموت نفتالی» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و افزود که یک اسکادران پهپاد این جنبش، مقر تازه تأسیس نیروی شناسایی تیپ گولانی ۶۳۱ در پادگان راموت نفتالی و محل استقرار افسران و نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

 ارتش رژیم صهیونیستی که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۶ مهر ۱۴۰۲) ضربات سنگینی را به صورت روزانه از حزب‌الله لبنان دریافت کرده است، برای جبران این شکست در اقداماتی کور، غیرنظامیان در جنوب این کشور را هدف قرار می‌دهد.

حزب‌الله لبنان نیز حملات به غیرنظامیان این کشور را بی‌پاسخ نگذاشته و در واکنش به این جنایات، حملات خود به شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال اراضی اشغالی و همچنین مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه را تشدید کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.