سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

موضوع امروز کشور این نیست که زندان اوین را تبدیل به دانشگاه کنیم

جلیلی گفت:موضوعی که امروز باید مطرح شود، این است که چه نقشی برای دانشگاه، دانشجو و استاد در مسیر آینده کشور تعیین شده است.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه می‌تواند پیشران کشور باشد. از طرفی می‌گویند که دانشجو باید نسبت به آینده امید داشته باشد، امّا از طرف دیگر، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان در کشور ارائه نمی‌شود. موضوع امروز کشور این نیست که زندان اوین را تبدیل به دانشگاه کنیم. آن چیزی که امروز باید مطرح شود، این است که چه نقشی برای دانشگاه، دانشجو و استاد در مسیر آینده کشور تعیین شده است؟

وی ادامه داد: ما مدل موفقی در انقلاب و دفاع مقدس داشته‌ایم. در مدل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جبهه‌ای شکل گرفت و مردم امکان آن را پیدا کردند که خودشان متناسب با استعداد و توانایی‌های خود، نسبت‌شان با این جبهه را پیدا کنند.

جلیلی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های خوب این انتخابات، حضور پرشور دانش‌آموزان در فضای سیاسی کشور بود، خاطرنشان کرد: قوّت نظام با همین مردم است. باید به این مسئله رسیدگی کرد که به چه دلیلی ۵۰ درصد مردم، پای صندوق نیامدند. این حرکت، یک حرکت بزرگ است که باید به صورت جبهه‌ای شکل بگیرد. وقتی یک خانم در ایّام انتخابات می‌تواند در ۱۴ روز به ۴۰ روستا سفر کند، نشان می‌دهد که قطعا در موضوعات دیگر نیز امکان چنین کنشگری‌هایی وجود دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گوییم می‌توان این مسائل را با قدرت دنبال کرد، تابعی است از اراده و عمل تک‌تک ما. این عرصه، یک عرصه واقعی و جدّی است. در شرایطی که استکبار، هر روز بر علیه انقلاب اسلامی عملیات می‌کنند، نمی‌توان منفعل بود یا به مباحث حاشیه‌ای پرداخت. اتفاقا هدف دشمنان این است که این جریان به جای مباحث اساسی، به بحث‌های حاشیه‌ای بپردازد.

در ابتدای این دیدار، دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.