سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تراکم تعداد دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور بالاست

وزیر آموزش و پرورش گفت: تراکم بالای تعداد دانش آموزان در مدارس کشور مربوط به توزیع نامناسب جمعیتی در سطح کشور است.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور در حاشیه مراسم جشن شکوفه‌ها گفت: کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم اتفاق تازه‌ای نیست. از زمانی که شخص من تحصیل می‌کردم کمبود فضای آموزشی، مشکل نظام تعلیم و تربیت کشور بوده اما این کمبودها تامین شده است.

وی افزود: کمبود معلم همیشه بوده و اساسا باید وجود داشته باشد چرا که قرار نیست همه معلمان ما استخدام رسمی آموزش و پرورش باشند. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بسیاری از نیروی مورد نیاز در مدارس کشور توسط  معلمین حق‌التدریس، اضافه کار معلمین و نیروهای با تجربه بازنشسته تامین می‌شود، افزود: اما کمبود فضا در کل کشور وجود دارد.

کاظمی نشستن ۳ دانش آموز در یک نیمکت  را اتفاقی بدیهی خواند و تاکید کرد: اما تراکم کلاس‌ها با ۳۰ تا ۴۰ دانش آموز متاسفانه وجود دارد و این نیز به دلیل توزیع نامناسب جمعیتی در سطح کشور است. تلاش داریم از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و این تراکم را در وضعیت متعادلی نگه داریم. 

وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از کمبود فضای آموزشی در کشور تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی ۸ متر است و در کشور ما سرانه فضای آموزشی  ۳/۵ متر است و این ممکن است در برخی از استان‌ها از این رقم هم کمتر باشد. در تلاش هستیم تا تراز نیروی انسانی و تراز فضای آموزشی را در یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به حد استاندارد برسانیم. 

کاظمی گفت: امسال برای حدود ۱ میلیون و پانصد هزار دانش آموز کلاس اولی بیش از ۶ ماه کار شبانه روزی شکل گرفته است. بیش از ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی و ۱۶ میلیون دانش آموز نیز در کل کشور در حال تحصیل هستند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: برای تامین و چاپ کتب آموزشی، تهیه، تامین و تجهیز فضای آموزشی، کلاس‌‍‌‌بندی، سامان‌دهی، جذب نیروی انسانی و ... حداقل ۱۶ پروژه خرد با تلاش شبانه روزی همکارانم در حال انجام است تا قطار آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید به حرکت در آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.