سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احداث ۳۰ هزار و ۵۲۰ هکتار گلخانه در برنامه هفتم

مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد گفت: در برنامه هفتم برای دستیابی به تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه ای، ۳۰ هزار و ۵۲۰ هکتار گلخانه و محیط‌های کنترل شده ایجاد می‌شود.

مهدی لطفی زاده مجری طرح توسعه گلخانه وزارت جهاد در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و باغبانی آبفارم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره سیاست های توسعه گلخانه ها بدلیل محدودیت منابع آبی در برنامه هفتم گفت: تا پایان برنامه هفتم تولید ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه ای در سطح کشور دیده شده است که دستیابی به این امر نیازمند یک سری الزامات اعم از نیروی کار ماهر، سوخت و ... است که رقمی بالغ بر ۷۳۰ همت اعتبار باید به زیرساخت های توسعه گلخانه در برنامه هفتم تخصیص داده شود‌.

به گفته او، در بخش تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ماده ۵۲ منابع تسهیلاتی به متقاضیان تخصیص داده و به استان ها ابلاغ می شود که بر این اساس تسهیلات با نرخ ۱۴ درصد و مناطق غیربرخودار با نرخ ۱۲ درصد  پرداخت می شود‌.

مجری طرح توسعه گلخانه های کشور گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته برای دستیابی به ۱۰ میلیون تن محصولات گلخانه ای ۳۰ هزار و ۵۲۰ هکتار توسعه گلخانه و محیط های کنترل شده جدید تا پایان برنامه هفتم به سطح قبلی اضافه می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.