سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری روند جبران خسارت سیل به روستای قطرم

مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: باتوجه به خسارت سیل به روستای قطرم بافق در اردیبهشت ماه امسال، جبران خسارت، در ۲ فاز انجام می‌شود.

حامد شیشه بری مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد گفت: پیرو دستور استاندار مبنی بر بازدید از روستای قطرم که یک روستای هدف گردشگری است و باتوجه به خسارت سیل به این روستا، در اینجا حاضر شدیم.

او افزود: یکی از مصوبات بازدید‌های قبلی و جلسات استانداری، مطالعه مسیر سیل و اتفاقات رخ داده در ۲ فاز بود. 

شیشه بری بیان کرد: در فاز اول مطالعات، به صورت ضرب العجل، دیوار ساحلی‌های آسیب دیده، اصلاح و در فاز دوم مطالعات بر روی بستر رودخانه انجام می‌شود.

او گفت: درخصوص منابع موردنیاز برای عملیات‌های اجرایی نقاط آسیب دیده بر اثر سیل، قرار شد با هماهنگی فرماندار بافق، ۵۰ درصد هزینه‌ها توسط فرمانداری و ۵۰ درصد دیگر از طریق تفاهم نامه بین منابع طبیعی، آب منطقه ای، مدیریت بحران استانداری و دهیاری، تأمین شود.

دهقان فرماندار بافق نیز گفت: قطرم بر اثر سیل اردیبهشت ماه امسال آسیب دید و مردم روستا برای عبور و تردد با مشکل مواجه شدند؛ مقرر شد در کوتاه مدت و بلند مدت براساس مطالعات، به مرور اقداماتی انجام شود.

او افزود: قرار شد ظرف مدت سه ماه آینده مسیر تردد هموار و کار‌های زیربنایی آن انجام شود که تأمین هزینه آن به صورت ۵۰-۵۰ انجام می‌شود.

ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: بخشی از عملیات بازسازی انجام شده است و ۵۴ باب منزل براساس گزارش بنیاد مسکن، آسیب دیده بود که پرداخت خسارت از محل صندوق بیمه پیگیری شد.

او افزود: برای بازسازی و جبران خسارت سیل این روستا، رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است که بخش عمده آن باهمکاری شرکت سنگ آهن مرکزی و دستگاه‌های دولتی استان انجام شده است. 

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق گفت: باتوجه به سیل اخیر روستای قطرم طرح مطالعاتی ایمن سازی روستا از قسمت بالادست رودخانه تا پایین دست از سوی بنیاد مسکن انجام و به ادارات ابلاغ شود.

او افزود: تا ابلاغ طرح اصلی، در یکی ۲ روز آینده مشاور حضور پیدا خواهد کرد تا قسمت‌های آسیب دیده به صورت موقت، مرمت و از خسارت بیشتر جلوگیری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.