سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌های نخستین المپیاد آموزش هنر اعلام شد/ برگزاری کارگاه‌های آموزشی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید و داوران المپیاد آموزش هنر خبر داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به منظور ایجاد فضایی آموزشی - تخصصی برای هنرجویان منتخب المپیاد ملی آموزش هنر، کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید و داوران المپیاد برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی اظهار داشت: به منظور ایجاد فضایی آموزشی-تخصصی برای هنرجویان منتخب، کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید و داوران المپیاد با موضوعات مختلف هنری در «المپیاد ملی آموزش و هنر» در روز‌های ۲۸ و ۲۹ شهریورماه برنامه‌ریزی شده است که در این کارگاه‌ها علاوه بر موضوعات آموزشی و تخصصی آثار راه یافته به سطح ملی نیز ارزیابی خواهد شد.

وی با اشاره به مراحل داوری آثار توسط اساتید افزود: در مراحل اولیه المپیاد در سطح استانی تعداد ۷۰۰ تیم به سطح ملی راه یافتند و سپس آثار منتخب با حضور اساتید برجسته کشور در هفت گروه داوری شدند که از این تعداد ۴۱ تیم با حدود ۲۰۰ عضو به عنوان برگزیدگان این رویداد انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه تیم‌های قهرمان جام قهرمانی را دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های المپیاد آموزش هنر گفت: در روز‌های برگزاری المپیاد کارگاه‌های آموزشی برای هنرجویان با حضور اساتید برجسته و داوران المپیاد ملی آموزش هنر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: این کارگاه‌ها شامل «بداهه‌نوازی در موسیقی ایرانی» توسط استاد بهاره فیاضی، «تحلیل و آماده‌سازی متن نمایشی» توسط استاد اردشیر صالح‌پور، در رشته خوشنویسی، کارگاه «کتیبه‌ها ثروت ملی» توسط استاد توسط حسن قادر، کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی توسط استاد میثم روشنی، کارگاه «طراحی خلاق» توسط فرهاد گاو زن، کارگاه «پداکوژی موسیقی سازی» در رشته موسیقی جهانی توسط استاد پویان آزاده و در رشته سینما و پویانمایی کارگاه «نقدی بر آثار المپیاد آموزش هنر» توسط استاد رامتین شهبازی در روز‌های چهارشنبه- ۲۸ شهریورماه و پنجشنبه- ۲۹ شهریورماه- برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نمایشگاه آثار تجسمی منتخب افزود: نمایشگاهی از آثار نقاشی، طراحی و گرافیک منتخبان که به مرحله نهایی المپیاد راه یافته‌اند در نگارخانه محل برگزاری المپیاد برپا خواهد بود و برنامه‌ای با عنوان «شب المپیاد» با حضور فریبا علومی یزدی و منوچهر اکبرلو به منظور آشنایی با شیوه‌های فن بیان و سخنوری و نقش آن در هنر و آشنایی با نقد هنری، چهارشنبه- ۲۸ شهریورماه- برگزار خواهد شد.

اسماعیلی گفت: مراسم اختتامیه نخستین المپیاد ملی آموزش هنر و اعلام تیم‌های قهرمان هر رشته با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه- ۲۹ شهریورماه- ساعت ۱۵ تا ۱۸ در سالن فردوسی مجموعه نشاط برگزار خواهد شد. سازمان اجتماعی کشور، وزارت کشور، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد‌های اجرایی استان‌ها، انجمن‌های هنری برخی از نهاد‌هایی هستند که در برگزاری این المپیاد مشارکت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.