سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان جهانی بهداشت:

سطح ویرانی، مرگ، آوارگی و بیماری در سودان غم انگیز است

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد سودان با سطح غم انگیزی از مرگ و بیماری روبروست، اما کمک کافی هنوز به آن نمی‌رسد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه کمک کافی برای درمان مردم در سودان وجود ندارد، تأیید کرد که سطح ویرانی، مرگ، آوارگی و بیماری در سودان غم انگیز است.

براساس گزارش آناتولی، گبریسوس در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: سطح ویرانی، مرگ، آوارگی و بیماری در سودان غم انگیز است. دیروز دوشنبه در تحویل کاروانی از تجهیزات پزشکی به سودان از طریق گذرگاه مرزی «ادری» چاد مشارکت داشته است.

او افزود: کمک‌های کافی برای درمان سودانی‌ها وجود ندارد. آن‌ها به صلح نیاز دارند.

از اواسط آوریل ۲۰۲۳، ارتش سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع جنگی را آغاز کرده اند که بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود ۱۸۸۰۰ کشته و نزدیک به ۱۰ میلیون آواره و پناهنده برجای گذاشته است.

درخواست‌های سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ افزایش می‌یابد تا سودان را از فاجعه انسانی که میلیون‌ها نفر را به دلیل کمبود مواد غذایی به قحطی و مرگ سوق داده است در امان نگه دارد، اما تاکنون این اتفاق نیافته است.

در ۲۷ اوت، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از بیش از ۱۶ ماه درگیری، سودان با یک فاجعه ویرانگر گرسنگی در مقیاس بزرگ مواجه است که بیش از نیمی از جمعیت با گرسنگی حاد مواجه کرده است.

مترجم:مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.