سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندی و اشتغال معتادان بهبود یافته، هدف مجمع خیران یاریگران زندگی

مدیرعامل مجمع خیران یاریگران زندگی با بیان اینکه توانمندی و اشتغال معتادان بهبود یافته از اهداف این مجمع است، گفت: با اشتغال مولد و دائم معتاد بهبود یافته به بازگشت آنها به خانواده و جامعه کمک می‌کنیم.

حسن حمزه زاده  در اولین نشست مجمع خیران یاریگران زندگی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ایام به مناسبت هفته وحدت، بیان کرد: این استان سی و یک استانی است که مجمع خیران یاریگران زندگی در آن تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع خیران یاریگران زندگی با هدف پاسخگویی و تأمین این نیاز در استان‌های کشور تشکیل می‌شود، افزود: هدف اصلی این مجمع، توانمند سازی و ارتقای کیفیت زندگی، سلامت، بهداشت، آموزش، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و باز اجتماعی کردن بهبودیافتگان اعتیاد است.

مدیرعامل مجمع خیران یاریگران زندگی با تاکید بر اینکه مهمترین اقدام مجمع یاریگران زندگی ایجاد اشتغال پایدار برای نجات افراد معتاد از دام اعتیاد است، ادامه داد: این تشکل مردم‌نهاد بر روش‌های جدید اشتغالزایی و کارآفرینی در کمپ‌های ترک اعتیاد متمرکز شده و به دنبال ایجاد واحد‌های تولیدی با مشارکت بهبود یافتگان و کارآفرینان در نقاط مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه از اعتیاد به عنوان ریشه همه معضلات اجتماعی در جهان یاد می‌شود، تاکید کرد: مجمع خیران یاریگران زندگی درصدد است حلقه ناقص اشتغال که سبب اعتیاد مجدد بهبود یافتگان می‌شود را کامل کند تا افراد معتاد متجاهر که بعد از ۶ تا ۹ ماه و با هزینه‌های زیاد در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند به دلیل نداشتن شغل، مجدد به سراغ اعتیاد نروند.

حمزه زاده اظهار کرد: اعتیاد مساله بزرگ جهانی به شمار می‌رود، اگر آسیب‌های اجتماعی در این حوزه در سیستان و بلوچستان بیشتر بوده به علت همسایگی با کشور افغانستان است در این عرصه حدود چهار هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز برای مقابله با این معضل و پدیده شوم تقدیم کرده ایم.

وی گفت: در این مدت زمان بیش از سه هزار نفر از خیران و کارآفرینان دور هم جمع شده‌اند، بیش از پنج هزار میلیارد ریال در این حوزه برای اشتغال کارآفرینان هزینه و بیش از سه هزار شغل ایجاد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.