سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زارعی: هدف دوره‌های مدیریت رسانه، ارتقای سطح آموزشی و سواد رسانه‌ها است

در اختتامیه‌ نهمین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا، باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری افتتاح شد.

اختتامیه دوره‌ آموزشی و افتتاحیه همین دوره آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا در سالن نشست شماره ۱ سومین نمایشگاه رسانه‌های صوتی و تصویری فراگیر ایران( رصتا) برگزار شد‌.

زارعی مدیرکل صدور مجوز ساترا بیان کرد: الحمدالله ما ۹ دوره آموزشی را پشت سر گذاشتیم و اکنون افتتاحیه دهمین دوره آموزشی مدیریت رسانه‌ و مهارت ارزیابی را داریم.

وی ادامه داد: در دوره دهم آموزش مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی ۲۷ رسانه حضور دارند و کار خود را از امروز شروع خواهند کرد‌ بر اساس کنداکتور برنامه ان‌شاءالله روند آموزشی خود را برای رو سه‌شنبه و چهارشنبه آغاز خواهیم کرد. 

وی افزود: هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه، ارتقای سطح آموزشی و سواد رسانه‌ها است. معتقدیم اگر سکو یا رسانه‌ای قصد دارد در حوزه خود بمانند باید سطح رسانه‌ای خود را افزایش دهند. رقابت بسیار است و به هرحال باید سواد و تدبیر لازم برای رقابت باشد. الحمدالله رسانه‌ها استقبال خوبی داشته است. 

وی تاکید کرد: یکی از دستورات مهم ساترا این بود که کلاس‌ها به صورت کاربردی برگزار شود. تشکر می‌کنم از کسانی که در دوره نهم شرکت کردند و امروز مدرک خود را دریافت خواهند کرد و امیدوار هستیم کسانی که در دوره دهم شرکت می‌کنند موفق شوند.

سپس مقیسه رئیس ساترا بیان کرد: خداقوت می‌گویم به کسانی که امروز گواهی خود را دریافت می‌کنند و از عزیزانی که امروز دوره‌هایشان آغاز می‌شود خواهش دارم به طور منظم در کلاس‌های مربوطه شرکت کنند.

وی ادامه داد: لذا به دوستانی که در دوره جدید آموزش شرکت میکنند با این امید آموزش می‌دهیم تا قسمتی از ماموریت‌های ساترا توسط آموزش دیده‌ها اداره شود، انتظار ما این است که همراه ما باشند. 

سعید مقیسه رئیس ساترا در این مراسم با رونمایی از پوستر باشگاه، برای کانون در پیشبرد اهداف جدید خود در این تشکل، آرزوی توفیق کرد.

به‌گفته حسین سبطی موسس این باشگاه، رویکرد این تشکل، ارائه خدمات رفاهی به اعضای کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری خواهد بود.

در این مراسم، رضا زمانیان مدیرکل توسعه کسب‌وکار و تسهیل‌گری ساترا، فرشاد صادقی اولین مدیرعامل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری و جمعی از مدیران کانون حضور داشتند.

مهدی فرجی رئیس هیات‌مدیره کانون در حاشیه این مراسم، در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه «رصتا» گفت: باشگاه کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری که امروز از آن در نمایشگاه «رصتا» رونمایی شد، برای اعضای کانون تدارک دیده شده است تا به آنها در معیشت و رفاه کمک کند و بودجه این باشگاه توسط اسپانسر و حمایت‌گر مالی تامین می‌شود.

کانون تهیه‌کنندگان بیش از ۵۰۰ عضو دارد. از سراسر کشور تهیه‌کنندگان جوان و پیشکسوت در کنار هم کار می‌کنند و انتقال تجربه صورت می‌پذیرد و با سیستم‌های نوین تولید و برنامه سازی آشناتر می‌شوند.

او افزود: طبیعی است که ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و برنامه‌سازان می‌توانند مراجعه کنند و با راهکار‌های تولید و شیوه‌های تولید و ارزان‌سازی تولید و معرفی‌های چهره‌های نخبه و پیشکسوت آشنا شوند و این می‌تواند به حوزه برنامه‌سازی کمک کند. در واقع کانون تهیه‌کنندکان رسانه‌های دیداری پایگاه و مرجعی برای معرفی تهیه‌کنندگان به عرصه تولید باشد و سرمایه سرمایه‌گذاران را تضمین کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: از همه عزیزانی که تشریف می‌آوردند سپاس گذار هستیم و امیدواریم کسانی که در این دوره‌ها حاضر می‌شوند به نحو احسنت از این دوره‌ها استفاده ببرند.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم از افراد دوره دیده از جملخ خیامی،‌ ایزدی، امیر احمدی، حاتمی، شفاهی، بهادری، اشعری تجلیل و مدارک دوره به این افراد اهدا شد.

شایان‌ذکر است در این مراسم مقیسه رئیس ساترا، زارعی مدیر کل صدور مجوز ساترا، جمعی از اصحاب رسانه و افراد دوره دیده حضور داشتند.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.