سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی رفع تداخل شد

رئیس سازمان امور اراضی گفت: قانون رفع موانع تولید نقش مؤثری در اجرای رفع تداخلات اراضی در کشور داشته است.

رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قانون رفع موانع تولید نقش مؤثری در اجرای رفع تداخلات اراضی در کشور داشته است و در سال ۱۴۰۲ بیشترین عملکرد در این حوزه اتفاق افتاده است و تاکنون ۸۰ درصد از اراضی کشور رفع تداخل شده است.

او افزود: زمین بستر و پیشران توسعه کشور است و سازمان امور اراضی کشور متولی مدیریت زمین در کشور است؛ مدیریت زمین در سازمان بر دو محور تثبیت مالکیت و حفاظت از اراضی کشاورزی است. گام اول در حوزه تثبیت مالکیت رفع تداخلات یعنی رفع اختلاف بین مردم و دولت و قدم دوم صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

افلاطونی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تا حضور مردم در مدیریت زمین پررنگ شود و به این منظور تفاهمنامه برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد شده است و نظارت بر مجوز واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها به این سازمان سپرده شده است. یکی از اهداف سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح حدنگاری دستیابی به آمار صحیح از اراضی کشاورزی است تا بتوانیم برنامه‌ریزی و مدیریت کاملی بر زمین اعمال کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: در حوزه حفاظت از اراضی و توسعه کشاورزی، اجرای طرح آمایش سرزمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: مکان محور کردن تمام فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور از دیگر اقدامات مهمی است که در سال گذشته انجام شده است و همه مجوزهای صادر شده تغییر کاربری مجاز، واگذاری‌ اراضی و حتی تغییر کاربری غیرمجاز به صورت مکان محور در سامانه‌ها ثبت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: هوشمندسازی اقدامات در سازمان امور اراضی کشور به خوبی انجام شده است و هم اکنون تمامی فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود، ضمن اینکه تمامی سامانه‌های سازمان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل است.

او افزود: تلاش زیادی در سازمان امور اراضی کشور انجام شده است تا صدور مجوزها در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر تسهیل شود.

 افلاطونی گفت: سازمان امور اراضی کشور رتبه اول را در جشنواره شهید رجایی در سال گذشته، دربین تمامی سازمان ها وشرکت های تابعه وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده است . در این راستا رتبه اول هوشمندسازی و دولت الکترونیک و یگان حفاظت برتر در کشور در سال ۱۴۰۳ قابل توجه است. همکاری و تعامل سازنده بین مجموعه دستگاه قضایی و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی موجب جهش سنددار شدن اراضی کشاورزی شده است.

۶۹ درصد اراضی کشاورزی سنددار شدند

حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: همکاری و تعامل سازنده ای بین مجموعه دستگاه قضایی و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در همه استان‌ها برای ایجاد جهش در سنددار شدن اراضی کشاورزی به عمل امده است.

 بابایی افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۱ فقط سه درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده بود، ولی اکنون ۶۹ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده است، در این راستا بیش از یک میلیون قطعه زمین کشاورزی سنددار شده است.

او ادامه داد: حدنگاری اراضی کشاورزی یکی از عوامل اصلی در ارزیابی فعالیت‌های مجموعه قضایی استان در نظر گرفته شده است، صدور اسناد اراضی کشاورزی و تثبیت مالکیت راهبرد اصلی قوه قضاییه است که موجب کاهش پرونده‌های قضایی و اختلاف مالکیتی خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  گفت: با سنددار شدن اراضی کشاورزی، به آماردقیقی از مساحت اراضی کشاورزی خواهیم رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.