سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲.۵ میلیارد نفر از سوء تغذیه در جهان رنج می‌برند

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دنیا از ۸.۵ میلیارد نفر، ۲.۵ میلیارد نفر از سوءتغذیه رنج می‌برند.

شاهپور علایی‌مقدم، معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری امروز گفت:  وزارت جهاد کشاورزی در بدنه دولت نقش بسزایی در  تأمین معیشت جامعه و امنیت غذایی دارد که از امنیت ملی هم بالاتر است.

به گفته او، در دنیا از ۸.۵ میلیارد نفر، ۲.۵ میلیارد نفر از سوءتغذیه رنج می‌برند که این امر نشان دهنده آن است که امنیت غذایی مسئله درجه یک کشور است؛ لذا بنابر نامه‌ای که دیروز وزیر جهاد کشاورزی امضاء کرد به دنبال اضافه کردن رقمی تحت عنوان فوق العاده امنیت غذایی در حکم کارکنان وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

علایی‌مقدم با اشاره به اهمیت جوان سازی وزارت جهاد کشاورزی افزود: درحال حاضر میانگین سنی نیروی انسانی وزارتخانه ۴۹.۵ سال است. براین اساس اصلاح ساختار اداری در وزارت جهاد کشاورزی انجام نشده و برای بهبود وضعیت منابع انسانی باید این به‌سازی انجام شود.

معاون توسعه منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره تامین مسکن کارکنان هم گفت: مدل سهمیه ارزبری را پیشنهاد کرده‌ایم که براین اساس کارکنان نسبت به وسعت خود متراژی بخرند و بعدا آن را افزایش دهند.

به گفته او، بسیج جهاد کشاورزی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌ها بین وزاتخانه‌ها است. از سوی دیگر استخدام فرزندان شهدا هم نوعی فرهنگ سازی است که انجام گرفت.

علایی‌مقدم ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی خود تأمین کننده زمین برای طرح مسکن است و برای تأمین مسکن برای کارکنانش مشکلی ندارد چراکه از مجموع ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کشور، ۱۵۰ میلیون هکتار وزارت جهاد در آن دخالت دارد.

معاون مدیریت و توسعه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: فعالیت جهادی در حال کاهش است، زیرا با ۸ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌توان کار جهادی کرد. این موضوع ریشه در معیشت افراد دارد؛ بنابراین از دولت، از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور مطالبه گری شود؛ این نه تنها به فعالیت کارمند ضربه می‌زند که خطا کند بلکه منجر به کاهش فعالیت‌ها و آسیب به فرهنگ جهادی می‌شود. ضروری است به لحاظ مالی تجدیدنظر شود.

علایی‌مقدم با بیان اینکه پیگیر همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان هستیم، خاطرنشان کرد: میانگین حکم کارگزینی کارمندان وزارت جهاد کشاورزی ۱۴ میلیون تومان است که در بین ۱۹ وزارتخانه جایگاه ۱۵ را دارد و به این دلیل برای ارتقای وضعیت حقوق و معیشت آنها تلاش خواهیم کرد. این در حالی است که مدیریت حوزه کشاورزی سخت و معمولا در روستا‌های دور افتاده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.