سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب شبانه مسجد کازرونی با ورود دادستان اصفهان متوقف شد

سخنگوی میراث فرهنگی اصفهان گفت: عملیات تخریب در مسجد واجد ارزش کازرونی با ورود دادستان اصفهان متوقف شد.

 بامداد امروز هیات امنا اقدام به تخریب خانه ضلع جنوبی مسجد کازرونی کرد و در اثر این تخریب ستون ضلع جنوبی شبستان از دیوار جدا و سقف شبستان به سمت پایین خم شد.

شهرام امیری گفت : هیات امنا مجوزی از سوی شهرداری برای تخریب مسجد کازرونی نداشته است اما ساعت ۴ بامداد امروز، اقدام به تخریب خانه مجاور مسجد بدون حضور ناظر میراث فرهنگی کرده بود که به محض مطلع شدن از این موضوع، در محل حضور پیدا کردیم و با حکم معاون دادستان اصفهان این عملیات متوقف شد.

خانه یاد شده دیوار به دیوار شبستان مسجد کازرونی است و در طرح هیات امنا قرار است در طرح توسعه مسجد کازرونی قرار گیرد.

وی گفت: قرار بود طرحی از سوی هیات امنا با نظر احمد منتظر پیشکسوت میراث فرهنگی اصفهان ارائه شود و در این طرح هم نظر هیات امنا و هم نظر دوستداران میراث فرهنگی اعمال شود.

امیری افزود: هنوز چنین طرحی در اختیار ما قرار داده نشده است و معاون دادستان اصفهان دستور داد که هرگونه تخریبی در مسجد کازرونی به طور کامل متوقف شود تا نظر وزارتخانه میراث فرهنگی به استان اصفهان ابلاغ شود.

وی گفت: هیات امنا صرفا با نظارت مستقیم ناظر میراث فرهنگی اجازه دارد هر زمان که شهرداری و پلیس راهور مجوز بدهند، برای آوربرداری خانه تخریب شده اقدام کند.

امیری افزود: هیات امنا نمی‌تواند به ساختمان مسجد دست بزند تا وزارت میراث تصمیم نهایی را در این رابطه اتخاذ و به اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کند.

 مسجد کازرونی یکی از مساجد معاصر اصفهان در محله عباس‌آباد است که بدست علی اکبر کازرونی بنا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.