سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدرضا خلعتبری از فوتبال خداحافظی کرد

محمدرضا خلعتبری بازیکن خوش تکنیک اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های ذوب آهن، پرسپولیس و سپاهان از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

محمدرضا خلعتبری بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های ذوب آهن، سپاهان، پرسپولیس و شموشک نوشهر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او در مجموع ۱۹ فصل در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد. این بازیکن در لیگ سوم و در تیم خاطره‌ساز شموشک نوشهر، چهره شد و پس از آن به ابومسلم رفت.خلعتبری پس از آن به ذوب‌آهن پیوست، خلعتبری در ۲ مقطع در ذوب‌آهن بازی کرد و طولانی‌ترین مدت دوران بازیگری خلعتبری در این تیم بود و با ذوب‌آهن به قهرمانی جام حذفی رسید و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

محمدرضا خلعتبری در لیگ سیزدهم در یک انتقال پر سر و صدا پرسپولیسی شد.خلعتبری در ۲ مقطع هم برای سپاهان بازی کرد و با این تیم در لیگ چهاردهم به قهرمانی رسید.

 گسترش فولاد، سایپا، فولاد و پدیده دیگر تیم‌های خلعتبری در لیگ برتر بودند. آلومینیوم اراک گام آخر محمدرضا خلعتبری در لیگ برتر بود که در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم ۲ بازی برای این تیم انجام داد.

خلعتبری در ۴۳۳ بازی در لیگ برتر فوتبال ایران و تنها ۴ بازی برای رسیدن به رده سوم بیشترین بازی که در اختیار ابراهیم صادقی است، فاصله داشت.  او در این دوران۷۷ گل زد و ۷۸ پاس گل داد و با این آمار رکورددار بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر است. خلعتبری در ۲ دوره آقای پاس گل شد.

خلعتبری خوش تکنیک ۵۸ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و در این بازی‌ها ۶ گل زد و ۱۱ پاس گل داد. خلعتبری تا آخرین اردوی قبل از جام جهانی ۲۰۱۴ در تیم ملی حضور داشت ولی در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد در جام جهانی حاضر باشد، توسط کارلوس کی‌روش خط خورد و در واکنش به این موضوع او مصاحبه تندی علیه کی روش انجام داد و پس از این مصاحبه خلعتبری دیگر به تیم ملی دعوت نشد تا نتواند تعداد بازی‌های ملی اش را بیشتر کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
گل به یاد ماندنی او به الهلال و خوشخالی بعد گل انتقامی اورا خیلی دوست دارم
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
علی دایی ، فرهاد مجیدی ، خلعتبری ، آزمون خیلی خوب هستند